Treinreis naar Koblenz

July 22, 2018 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

Zachtjes regent het, we besluiten geen fiets- of wandeltocht te maken maar de DB naar Koblenz te nemen. Daar zijn we al twee keer geweest, met cruises op de Rijn, en dat is een leuke stad.
    50’ rijden en we staan op Hbh Koblenz. Zo ver in de binnenstad zijn we nog nooit geweest dus ons eerste werk is op zoek naar de groene i van Information.
    Bah wel een flinke weg af te leggen en een beetje zoeken maar als we ons stadsplan hebben dan loopt alles op rolletjes. Het Kurfürstliches Schloss, niet vanbinnen maar wel de tuinen zijn een bezoek waard.
    Dan langs de oever van de Rhein naar de Deutsches Eck met een groot ruiterstandbeeld van een of andere 18e eeuwse Duitse keizer, nog steeds indrukwekkend.
    Een braadworst en een gebakken worst op een broodje weggespoeld met een rheinwein houdt ons op de been.
    Na het rondwandelen in de verkeersvrije oude binnenstad belanden we op het terras van een Shisha-café, waar iedereen rond ons aan de waterpijp lurkt. Wij nemen een Benedictiner weisenbier en dat smaakt, het zou 31 gr zijn volgens een thermometer aan een apotheek!
    Stillaan wandelen we terug naar het station om daar bij de info te vernemen dat we 3,60€ p/p teveel betaalden via de automaat: scheisse! 2 consumaties minder vandaag ;-(
    De trein is in elk geval veel duurder dan bij ons 4x 11,80€ voor 4x naar bv de zee van afstand en geen enkele vermindering voor jongeren of gepensioneerden.
    Terug in Bullay na alle stationnetjes waar we op de heenweg niet gestopt waren, namen een Riesling rosé om te proeven bij de winzler dhr Anker die we kenden van 11 jaar geleden. Nu was zijn strassegeschaft open, eerder deze week nog niet.
    Nog avondeten en een vergelijking maken welke wijn onze voorkeur geniet om te kopen en Anker met Brautrock wint. We bestellen en zullen hem morgen ophalen als we weer naar huis rijden, moe maar voldaan kunnen we gaan slapen rond 22u.