Away from home

August 26, 2019 in Belgium ⋅ ⛅ 28 °C

Waky, waky! 6,15u bedje uit en klaar voor een tripje naar Dublin om de hittegolf hier te ontvluchten. Och nee, natuurlijk al lang gepland met Greta, Freddy en Mathias voor Mathias 18e verjaardag. Dirk en ik zijn maar gidsend gezelschap.
    Voor de eerste keer namen wij een Quick parkingplaats in Machelen om met de shuttlebus naar Zaventem te rijden waar we gelukkig ruim op tijd aankwamen en overal zoveel moesten aanschuiven dat we direct konden boarden. (2,5u) Na een vlucht van bijna 2 u landden we om 10,55u plaatselijke tijd, een uurtje vroeger dan in België.
    Omdat de airportbus 7 € pp kostte besloot ik een taxi te nemen en zo bespaarden we geld (30€ i.p.v. 35€) en tijd en werden we voor het hotel afgezet.
    Greta kon direct de kamer in gebruik nemen wij moesten wachten, van de nood een deugd makend gingen we op stap. De hop-on/off bus heeft een halte op de hoek van de straat en we konden kiezen uit 3 verschillende maatschappijen. Degene met een avondtour had onze voorkeur en al genietend op het bovendek verkenden we een stuk van de stad tot we uitstapten aan Temple Bar (Street) waar we genoten van een Guinness en een Mojito en live music.
    Dan op wandel naar Sint Patrick’s Kathedraal en we besloten weer terug te wandelen om fish and chips te eten in Tempel Bar (street). Vandaag wandelden de mannen terug naar het hotel en de dames namen de hop-on/off bus met een lange omweg maar wel minder vermoeiend. Een Uno’tje in de bar en het was bedtijd.