Gunnison

September 12, 2002 in the United States ⋅ 14 °C

Na ons zelf voorziene ontbijt, zodat we de donuts niet moesten opeten, op weg naar Royal Gorge.
    Aangegeven in onze gids, met mooie folder, bleek ter plaatse dat het een uitgebouwd (pret)-park was. 18 $ inkom alles inbegrepen, maar wij wilden alleen de kloof zien en de brug erover. Vanop een afstand namen we dan enkele foto’s maar we waren wel ontgoocheld. Gelukkig maakte de reisweg veel goed met panorama’s, bergzichten en het begin van de Rocky Mountains<; Eerst wow en dan WOW!
    Onze weg liep naast Arkansas river en hier picknickten we. Vanaf Pueblo volgende we Hyw 50, een goede 3 baansweg recht de Mounties in. Voorbij Canon City nog even een 2 baansweg en dan enkele baan met af en toe stroken om voorbij te steken. Zo klommen we vanaf Pueblo op 4432 ft naar 11,312 ft. Af en toe kregen we zon en wat druppels en net op het moment dat we op de top van de Monarch Pass even koffie gingen drinken kregen we een thunderstorm over ons. Een regen/ijs gordijn en bliksem en donder. Men had de kabelbaan juist een half uur stilgelegd omdat men de storm zag aankomen. Na een half uurtje of zo terug zon, op de parking lag hagel, we reden voorzichtig verder tot Gunnison waar we inboekten bij het Super 8 Motel. Sinds vorige keer hebben we van deze keten een VIP kaart en krijgen dan 10 % korting, altijd goed meegenomen.
    Het Pioneer museum ligt zogoed als naast het motel en vermits het nog maar half vier is gingen we een kijkje nemen. De inkom 7 $ pp schrok ons even af, maar de vriendelijke dame aan de balie zei dat er 8 gebouwen waren en op de yard ook nog verschillende artefacten die de moeite waard zijn, zodus wij toch binnen. Vandaag de helft en morgen de rest zodat ons geld goed besteed is.