Sct. Pauli Julemarked

December 2, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 0 °C

Hamborg har vel omkring 5-6 julemarkeder og på nær ét, nemlig "Sct. Pauli Julemarked", også kendt som "Santa Pauli", findes de alle inde i Hamborg centrum, i området ved rådhuset, som er det absolut største.

Heroppe ved Sct. Pauli, var vi ikke synderligt imponerede, men det skal så også siges, at det jo var midt på dagen, i fuldt dagsslys. Og der er altså ét eller andet med de der julelys som tændes om aftenen når mørket sænker sig.

Men vi var her, vi fik vist en øl og et glas Tysk gløg og alt var fint. Jeg vil forresten ikke undlade, at anbefale dig et besøg i "Panoptikon" voks-museet, når du er i denne bydel. Vi havde tidligere besøgt museet og gjorde det derfor ikke igen, men det kan bestemt anbefales alle at gøre det.

Men én ting overraskede os voldsomt meget i Hamborg... I løbet af dagen, gik vi rundt i store dele af byen, men gemte naturligvis centrum til om aftenen, vi ville jo se lyset i al sin pragt. Men UDEN FOR by-centrum, var der simpelthen INGEN juleudsmykning, overhovedet. End ikke bare et lille bitte juletræ eller et julehjerte i en butik. Der var ryddet for al julestemning. Det skuffede os faktisk meget, specielt når vi året før, jo havde oplevet Budapest, som er SPÆKKET med jul, uanset hvor du går og står.