Backpacking way of life

August 23, 2015 in Australia ⋅ 🌧 25 °C

Lieve luitjes,

Ik ben nu nog maar bijna twee weken weg van huis, langzaamaan raak ik gewend aan het leven van een backpacker. Je bent niet zomaar op vakantie, je leeft hier nu, voor even dan want lang op een plek zitten, is er voor een backpacker niet bij.
    Het leven als een backpacker voelt echt vrij en soms zo heerlijk nutteloos en ik kan niet anders zeggen dan dat dat mij bevalt. Midden in de tropen, omsingeld door het oudste regenwoud ter wereld, prachtige stranden en natuurlijk het Reef doen we vooral heel veel ontspannen, muziek maken, drinken, samen koken, zonnen, zwemmen, slapen en natuurlijk naar werk zoeken, refunds are not unlimited. En Australie is niet goedkoop.
    Helaas, ben ik niet de enige die zo slim was naar de beste seizoenen te reizen. Dat betekent dat het hier fanastisch gezellig is. Heel veel backpackers, leuke feestjes en een geweldig klimaat in deze Australische 'winter'. Werk vinden is alleen iets lastiger als je allemaal voor dezelfde 'makkelijke' baantjes solliciteert.

Zoals het er nu naar uitziet heb ik baan!(tje) Ik mag nanny spelen voor een gezin met drie lieve kindjes in de outback van Australie. Dat betekent dat ik woensdag vertrek naar een plaatsje iets verder 'down the eastcoast'. Ik begin op 1 sept dus ik mag nog even vakantie vieren 😝. Vanaf Townsville vaar ik dan met de Ferry naar Magnetic Island waar ik een aantal dagen zal verblijven, het eiland waar je de grootste kans hebt Koala's in het wild te zien.
    Daarna reis ik door naar Julia Creek waar ik ga werken en het echte leven in rural Queensland kan ervaren. En om te sparen, wat waarschijnlijk wel zal lukken aangezien het een dropje is in the middle of nowhere.

Zoals beloofd nu eerst wat foto's zodat jullie een idee hebben van het leven hier.(zo slecht 🙈). Regenwoud, botanische tuinen, relaxen bij de watervallen, relaxen bij the lagoon. Nog geen foto's van t Reef en m'n foto's van de jungle wandel en treintocht staan er nog niet op, sorry.

✌️