• Day 7

Day 7 > Finding Russell

November 19, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

🇳🇿
    Our roadtrip has officially started! After one extra day at Thea's house, we are back on the road. Tonnie was feeling ill yesterday with fever, headache and stomach pains. So he needed bedrest. It is slightly better today, so we decided to go north to the bay of islands.

It was my first time back at the wheel on the 'wrong' side of the road. It all went very well. We took a beautiful coastal road to Russell. The place I met my friend Genevieve from Montreal Canada 10 years ago.

Tonnie needed some extra sleep after we arrived at the top 10 holiday park. I went for a walk to town, longbeach and a secluded bay just next to long beach. Pictures later.

It was a lovely sunny day with amazing scenery!

---------
    🇳🇱
    Onze roadtrip is eindelijk begonnen. Omdat Tonnie gisteren ineens ziek was zijn we een dagje langer bij Thea gebleven. De arme man had hoge koorts, hoofdpijn en last van zijn maag. Gelukkig voelt hij zich vandaag iets beter en konden we op pad richting de bay of islands.

Ik mocht vandaag voor het eerst weer aan de 'verkeerde' kant van de weg rijden. Het ging erg goed. Net of ik weer met Lucy op stap was (mijn toyota estima van 10 jaar geleden). We hebben een prachtige kustroute gereden naar Russell. De plek waar ik mijn vriendin Genevieve uit Montréal Canadaheb ontmoet in 2009.

Tonnie had na aankomst op het top 10 holiday park nog wat extra rust en slaap nodig. Ik ben met camera en fles water naar het dorp gelopen, longbeach en waitata bay (waar geen mens te vinden was). Later volgen foto's.

Het was een prachtige zonnige dag met schitterende vergezichten en baaien. We hebben genoten.