• Day 17

Day 17 > Back on the road

November 29, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

🇳🇿
    After 4 days in bed with fever, the flu and acute bronchitis I was ready to hit the road again. Tonnie and Thea had some adventures of their own. Like a visit to sheep world and a boat tour to Kawau Island. Thea was very sweet and we could stay as long as we wanted.

We did not have enough time to visit Cape Reinga unfortunately. But a road trip to Coromandel Peninsula was still one of the possibilities. Tonnie drove all the way from Warkwort to just north of Thames. It would be a night to remember. I could not sleep at all. And after 6 nights with hardly any sleep, I broke down. It was hard. Nothing was as we expected. We needed a solution for all my sleepless nights.

Two nights in a cozy little cabin with a real bed close to hot water beach was the solution. We slepped 13 hours straight. Finally. What a big relieve. I am still coughing but at least we got some well needed rest. Time to enjoy our trip.

We spend an afternoon on the beach watching other people dig holes on hot water beach. We ate fish and chips and watched Australian Master Chef on our tiny TV. Life was good again.

Today Tonnie drove us all the way from hot water beach to Papamoa in the Bay of Plenty. The weather forecast for the northern island is pretty bad for Taupo, Tongariro and Mt Taranaki, so we went east. It is supposed to be sunny there. We saw many beautiful beaches on the way here. The free camping spots were full so we had to find a campsite. It is a bit busy, but it will do for one night.

Tomorrow we will continue our journey to Whatakane in shirts and shorts. Because summer really is here.

----------
    🇳🇱
    Na 4 dagen met hoge koorts en bronchitis in bed te hebben gelegen was het tijd om eindelijk weer op pad te gaan. Tonnie en Thea hadden in de tussentijd samen leuke avonturen. Van een bezoek aan sheep world tot een boottocht met wandeling op Kawau Island. Thea was erg lief en attent. Ze zorgde goed voor de ziekenboeg en we mochten zo lang blijven als we wilden.

Jammer genoeg hadden we geen tijd meer om naar Cape Reinga te gaan maar er was nog wel genoeg tijd om Coromandel te bezoeken. Tonnie reed ons helemaal van Warkworth naar een plaatsje net ten noorden van Thames. Daar vonden een gratis kampeerplek (met 8 andere auto's). Het werd een nacht om snel te vergeten. Door al mijn hoestbuien kon ik helemaal niet slapen. En na 6 nachten met bijna geen slaap, stortte ik in. Het was moeilijk. We waren 1.5 week in NZ en alles leek tegen te zitten. We hadden dringend een oplossing nodig voor de slapeloze nachten.

En we vonden een oplossing. 2 nachten in een schattige cabin met echt bed op een vakantiepark nabij hot water beach. We sliepen de eerste nacht 13 uur. Wat een opluchting. Ik moest nog steeds hoesten maar we kregen in ieder geval de nodige rust.

We hebben een heerlijke middag op het strand van hot water beach doorgebracht. Samen gekeken naar alle mensen die gaten aan het graven waren voor een warm bad. We hebben fish and chips gegeten en Australian Master Chef gekeken. Het leven was weer leuk.

Vandaag heeft Tonnie ons helemaal van Hot Water Beach naar Papamoa (Bay of Plenty) gereden. Onderweg prachtige stranden gezien. We hebben gekozen om toch naar de oostkust te gaan. Er wordt de komende weken erg nat en vies herfstweer voorspeld bij Taupo, Tongariro en Mt Taranaki. En daar hebben we momenteel geen behoefte aan. Zeker niet nu ik nog steeds niet fit ben. Voor vanavond hebben we een camping gevonden. Een beetje druk, maar wel nodig omdat de gratis plekken in de buurt vol waren.

Morgen gaan we gekleed in korte broek en t-shirt verder naar Whatakane. Zomer is echt hier! Het weer is nog steeds fantastisch.