• Day 19

Day 19 > Freedom camping at the ocean

December 1, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

🇳🇿
    We have seen a lot of ocean these days. With lots of wind and constant sunshine we burn easily. Sunscreen spf 50 is desperately needed. After the Coromandel we decided to spend a bit of time at the Bay of Plenty.

We found a large free camping spot at Port Ohope with views of the ocean. Plenty of room for everybody. We had the entire afternoon to read, sleep and enjoy the views.

This morning we woke up with the sound of rain on our roof. It only lasted for a minute or so but there it was the first rain since we arrived in New Zealand. The rest of the morning on the campsite was clear and sunny. But that would not last.

From Ohope we drove to Opitika and did some grocery shopping at New World Supermarket (luckily open on sundays). The rain was rolling in by that time and we decided to make this a 'driving day'. After several hours of driving through a beautiful gorge and very green farmland we found ourselves at the east coast in Gisborne.

So here we are at the top 10 holidaypark at the ocean doing some hiking, santa spotting, washing and writing. The sun is shining and it is about 26 degrees. Lovely weather! Till next time.

----------
    🇳🇱
    We hebben heel veel zee gezien de laatste dagen. En met een windje en constante zonneschijn moeten we oppassen dat we niet verbranden. Factor 50 zonnebrandmiddel is niet overbodig. Na de Coromandel hebben we besloten om wat tijd in de Bay of Plenty door te brengen.

In onze Rankers app vonden een mooie gratis kampeerplaats bij Port Ophope in de buurt. Een mooi en ruim opgezette plek met prachtig uitzicht over de zee. We hebben de hele middag gelezen, pootje gebaaid, geslapen en genoten van het uitzicht.

Vanochtend werden we wakker met het geluid van regen op ons autodak. Het duurde maar een minuutje, maar toch, dat was de eerste regen sinds we in Nieuw Zeeland waren aangekomen. De rest van de ochtend was het aangenaam en zonnig weer. Dat zou echter niet zo blijven...

Vanuit Ophope zijn we naar Opitika gereden waar we gelukkig op zondag boodschappen konden doen bij the New World. Soms zijn we even de dagen van de week kwijt. De regenbuien rolden ondertussen binnen en we besloten om er maar een rijdag van te maken. Na een paar uur door een prachtige kloof te hebben gereden, kwamen we aan in Gisborne. Aan de oostkust van Nieuw Zeeland. En daar scheen de zon!

De middag hebben we gevuld met een stadswandeling (santa parade gezien), was gedraaid en gelezen op het strand. Lekker genieten dus.