Nepál 2018

• 21.1kkilometers
  • Balení :D

September 6, 2018 in Czech Republic ⋅ ☀️ 25 °C

První (zatím nejhorší) fáze! Balení je pro mne věc, kterou nemám ráda a nikdy mi nešla... nevím co a jak tam přesně dát a mám pocit, že toho mám málo, většinou je opak pravdou :D Nelekejte se zavazadla, je pro dva a to mi tam nechal ještě menší prostor, abych toho tam nenarvala moc :D

Při odchodu ze Suchdola jsem ještě zastihla krále oblohy a zítřejší dopravní prostředek A380 :)

• Day 1

Den 0, ale vlastně první - odletový

September 7, 2018 in Czech Republic ⋅ ⛅ 14 °C

Před každou cestou má člověk tak nějak pocit, že zavazadlo je těžší než by mělo být, i já ten pocit mám , vždycky :D A tak když jsme s Vlastou probírali, kolik může mít taška, kterou jako kurýr vezu, tam mi řekl: “Zkus to, a když ji uneseš, víc jak 30 kg nemá” A já? Ji unesu :) uvidíme na letišti co je pravda :)Read more

• Day 1

Odbaveno!

September 7, 2018 in Czech Republic ⋅ ⛅ 16 °C

Tak taška měla krásných 20 kg! 10 rezerva. Vtipný poznatek měl taťka, který mne na letiste vezl, co tam jako táhnu? Šminky??

Uklidnila jsem ho, že tam mám věcí víc, máme je tam dva (vlastne skoro 3 - vezu kamarádovi Matějovi věci) a že šminky jsou věci, které asi nebudou třeba :D

Jsem tu poměrně brzy, ale dořeším resty a mohu se kochat výhledem na velikána :)

• Day 2

Jsme tady!

September 8, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 27 °C

V 15:55 jsme opouštěli Prahu směr Dubai, cesta jak se předpokládalo byla hladká a přijemná. Dokonce jsem vedle sebe nikoho neměla, tak jsem se krásně roztahovala :D Pití i jídlo super! Dala jsem si i panáčka (bayles uz nevedou, maji nejaký jiný likér), ale dobré to bylo.

S Prahy se mnou letěla ještě druhá Terka, v Dubaji se připojili ještě Karel a Honza. Nejdřív zážitek s nalezením terminálu, protože dubajské letiště je velké a k tomu ještě Gate E,F má na opačné straně. Potřebovali jsme F. Tak jsme se výtahy, vlakem a pomocí cedulí dostali až ke kontrole, která zrovna probíhala a spoustu lidí chodilo proti nám, ale! Nad jejich hlavami byla cedule s šipkou s naším Gatem, co teď? No zeptali jsme se jak dál a ukázali že máme kontrolou projít naopak :D tak jsme tedy šly.

Z Dubaje jsme letěli s Flydubai, výhodu jsme měli v tom, že jsme dostali jidlo a malé pití, protože jsme letenk kupovali přes Emiráty. Jinak nedostal nikdo nic. Ale nebylo teda vůbec o co stát. Cestu jsme prospali, ale nijak extra :)

A pak už..... Nepál ... nad mraky koukaly hory, mraky byly jak peřinky a my pomalu klesali dolů. Nejdříve mne přišla SMS, že mne vítají v Iránu, tak jsem se trochu lekla, ale za chvilku už přišla ta správná SMS :)

Další zábavnou fází byla víza... mějte fotky, máme všichni až na Honzu (ve finále byl první kdo prošel kontrolou), udělal si vse online u pultiku a nemusel řešit x papírů. Po cca 40 minutách tohoto procesu jsme se dostali ven. Přivítali nás tam kluci s tričky s logem ČZU což bylo moc milé. Budou se o nás starat.

Přesun do hotelu byl hladký a hotel je super!
    Jsou hrozně milí. Dostali jsme přivítání věneček z afrikánů, tradiční nápoj (prý naše becherovka, spíš palenka) a vajíčo v sušeném listu.

A teď máme odpočinek a večer welcome party, tak dobrou :)

• Day 2

1. Den - po přiletu

September 8, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 27 °C

Po odpočinku následoval oběd. Program byl volnější protože jsme ješte po různu přijížděli. Takže oběd měl mít každý zvlášť a vybrat si z menu. Nakonec to dopadlo, že jsme si vybrali všichni to samé a tak nám z toho udělali raut .) Oběd se protáhl, takže slibovaná procházka s průvodcem se po obede nekonala. Tak jsme šli sami, mrkli jsme se co máme zajímavého kolem domu. Bydlíme dost v centru, tak toho tam bylo hodně. Převládaly obchody s oblečenim na turistiku, ale i místním.

V 17 hodin jsme se všichni potkali a měli oficiální zahájení. Probrali jsme program následujích dní, sepsali jsme povolenku do hor a vypukla party :) Byl připraven zábavný program - ukázka tradičních tanců. Jedním z nich byl i kamasutra tanec. Zábava pokračovala dostáváním nepálskývh jmen. Dostala jsem jméno Durga - je to hinduistická bohyně, a překlad jména je “těžko dostupná” :D. Zábava pokračovala do ranních hodin. Pivo tu mají v litrových lahvích a má 7% :D Tak bylo veselo. Po půlnoci se část pařičů vydala omrknout místní kluby. Budíček byl na 7:00, naspány 4 hodiny. Tak jsem šla před půlnocí ještě spát :D ještě, že tak :D

• Day 3

Den druhý - univerzita a Monkey Temple

September 9, 2018 in Nepal ⋅ 🌧 26 °C

Po snidani jsme se vyrazili autobusem na místní univerzitu. Nejprve nás přivítali, řeklo něco málo informací o Nepálu a popřáli nám krásný pobyt. Také my jsme pronesli pár slov na přivítanou a zároveň ukázali prezentaci o České republice. Nakonec dopoledne jsme byli oficiálně přivitáni v Nepálu - dostali jsme žlutý šál na krk.

Po dopoledním programu byla prohlídka univerzity, v části, ve které jsme byli bylo hodem uměni, tak jsme navštívili různé ateliery, ale viděli jsme i pocitacove ucebny (dokonce meli i Macky). Také jsme viděli knihovnu a dokonce bakalářky a diplomky (vypadaly celkem jak ty naše). Po prohlídce jsme se vydali na oběd a teda, přestože naše menza je hezčí, to jídlo tady bylo mnohem mňamóznější :D.

Pak nastala akce, čekáme na autobus. Prijede ve 12:25, buďte ready. Tak jsme čekali 50 než přijel :D cesta na další stanoviště měla být 10 minut a byl to hodinka :D čas tu rozhodně plyne jinak.

Další zastávkou byl Monkey temple, jak název napovídá opičí chrám to byl. Opicí tam bylo dost, takže brýle a voda šli stranou :) jinak na nás skákali a to nechcete :D Z chrámu je krásný výhled na Kathmandu.

Po této místy dobrodružné aktivitě, jsme se přesunuli do obchůdku jednoho z našich průvodců a mohli nakoupit co jsme ještě potřebovali na trek :D byla trochu horší domluva, ale šlo to. Doplnila jsem pláštěnku se zipy, silnější rukavice a návleky. Následovala večeře a frr do hotelu balit. Vše co jsme chtěli na trek jsmd si měli dát do červených pytlů, ty pak dali do tašek a asi hurá nahoru ;) je mi jich líto, ale snad jsou na to zvyklý nebo minimálně placení 😂

Jdeme spát....zítra začíná další dobrodružství 🛶 😴

• Day 4

Den třetí - cesta a rafting

September 10, 2018 in Nepal ⋅ 🌧 20 °C

Další den jsme vstavali na šestou, dali snídani a šup na bus směr hory. 170 km nám trvalo něco přes 4 hodiny, coz docela šlo. Cesta rychle utíkala. Sedačky si dělají co chtějí a tak se stalo, že se mi sedadlo postupně sesunulo dolu, že jsem spíš ležela... ideálně na spaní. Hory a cesty jsou nejen klikaté, ale je zde i dost výmolů. Tak si tu občas létáme, skáčeme a spíme.

Po příjezdu na místo raftingu jsme si dali oběd složený z čočkové polévky, nudle. Vyborné rajčatové salsy, zeleniny nad párou super placiček. No bylo to zase fajne. Mají tu moc mňamek :)

Následoval raft, řeka byla široká a docela tekla, jak Temže v Londýně, barva byla taky docela podobná, vlnky se tam pohybovali docela hopem. Tak se dostavil strach, ale bylo to něco wow wow! Řeka se po chvilce uklidnila a my relaxovali, odpočívali, ale naopak jsme nekdy dostali pěkně vlnkou 🌊.

O pauzičce jsme si zahráli hru s pádly, stoji se v kruhu, každý má před sebou pádlo, když se pískne jednou chytnete pravé pádlo, když dvakrát do leva, kdo pádlo nechytí a spadne mu, tak vypadává. Po této aktivitě začal docela slejvák (i nám zahřmělo⚡️) a tak se naše cesta stala dobrodružnější (místy nás šlehal déšť s větrem do očí), ale i ta to nezkazilo zážitek. Nakonec jsme se ještě brodili řekou, která vypadala, jak někteří říkali kakao :D Následovalo hromadné převlíkání v buse :D

Následovala cesta do dalšího městečka, kde jsme měli zjistit, jestli muzeme zustat nebo je potreba pokračovat dál, aby nám neuzavřeli cestu na trek. Vydatně prší a tak může dojít i k sesuvu půdy a cesty zavřou i nadva dny.

Dál jsme nejeli, na cestě je sesunutá půda, zustáváme. Budeme spát na hotelu, jen je nedostatek místa, tak spí holky na jednom a kluci se stěhují na další hotel. Připrava večeře trvá 2 hodinky. Trochu už chceme spat a trochu dost jíst. Po jídle dostavame naše balíčky s věcmi a jdeme na kutě. Do postele se dostáváme ve 23:26. Organizace je tu úplně jinak :D a tak prostě co nás další den čeká je jen a jen překvapení :) Dobrou noc!

• Day 5

Den čtvrtý - čekáme a výjezd do hor

September 11, 2018 in Nepal ⋅ 🌧 25 °C

Čas plyne úplně jinak, to že něco má být nějakou hodinu není a tak když nám bylo řečeno, že v 5:30 máme jógu, 6:00 snidani a 7:00 znělo to hrozně. O to hůř, když jsme ráno vstali podle plánu a najednou bum a nikam se zatím nejede, cesta je zasypaná a džipy zatim někde na cestě. Tak zalézáme do postelí, abychom nabrali sílu, část jde ještě na prohlídku města a tak každý si děláme tak nějak co chceme.

Kolem 12 hodiny dostáváme oběd, který byl dokonce opravdu na čas! Před ním jsme stihli ještě kávu, jedno espresso a dokonce capuccino. Obě kávy byly dobré. Dokonce tu mají pákové kávovary. Následuje nástup do jeepu a přesouváme se do hor. Vyrážíme pozdě, tak víme, že dnešní cíl bude blíž než měl být a jsme docela rádi, po 6 hodinách, co jsme ujeli 35 km jsme v cíli. Cesta? To je možná no coment :D no v čechách asi nic takového člověk nezažije. První čast cesty jsme se nedostali do jeepu všichni, tak jsme jeli autobusem a zbytek jeepy. Jedna část úseku byla neprůjezdná, tak jsme museli kus cesty pešky. Poté už jsme měli všichni jeepy a vyrazily na cestu. Byl to zážitek typu horská dráha a to doslova! Díry, výmoly, srázy, řeky, padajici kameny.... vše co si dokážete, možná ani nedokážete představit :D

Po této cestě jsme se dostali do vesnice Tal, kde jsme prenocovali. Dostali najíst a protože prostory byli malé, tak jsme si jídlo a talíře posílali jeden po druhém a vytvořili tak další z možných společných atmosfér. Po večeři následovala kulturní vložka - zpěv, kytara a musika :) jen teda česká skupina má trošku problém s pisnickami :D prší, prší zvládneme snad všichni a to je vše :D

Pak už dobrou noc... 🌙

• Day 6

Den pátý - 1700m a přesun do 3200m

September 12, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

Budíme se v nadmořské výšce 1700m, počasí začíná být chladnějších a ráno je 19 stupňů. Na šortky pohoda ;) Den je potřeba pořádně začít protažením a tak si dáme protahovací jógu 🙆🏻‍♂️🙅🏻‍♀️🙋‍♀️💁‍♀️ Namaste 🙏

Po snídani, která je složená z ovesné kaše a dvou vajíček je výborný start do dne. Začínáme s pitím horké vody 💧Koupili jsme si čaj, tak to občas nasypeme a uděláme si čaj, i když čaj také dostáváme.

Po zabalení a naložení věcí vyrážíme opět na cestu 🏔 cesta byla klidnější, ale občas nás vodopád neminul :D zadek začal bolet už z minulého dne 😀. Dojeli jsme Lower Pisang a dostali oběd. Po něm následoval přesun do vesnice Humde, 6 km vzdálená a ve výšce 3200 lezici vesnice.

Dostali jsme kazdy hulky, nahodili batohy a vyrazili vzhuru. Bylo to neco, a na jednu stranu jsem si rikala, kam jsem to zase vlezla.... asi to bylo správně. Trochu únava padla večer.

Přesunuli jsme se do hor a signál je zde horší, můžeme být rádi i za ten co je. Zprávu jak se máme napíšeme a to je hlavní. Taky tu dost kolem roste travička zelená :D a moc pěkně voní :) :D je to tu jak plevel :D

aktuálně jsme ve 3200m, zitra pokračujeme o 300m výše. Je to dobrodružství. Sprcha za 20 Kč byla jedna z nejteplejších, kterou jsem tady měla, krásných 43🤒 Vlasta se moc na to netvářil, ale tak jsme to vymysleli jinak 😀 jeste ze mne to nevadi. Elektrika nejde a tak nám světlo jede na agregát, ale pouze ve společenské místnosti :) Jinak chodíme po baterkách.

K jidlu máme tradičné DAL (čočková polévka), rýže, smazene placky a dalsi ingredience a k tomu byly momo🥟 (přesně takhle to vypadá). Aktualne probiha aklimatizace a jdeme spát nejdriv co tu jsme. Mame v planu 9 hodin spánku, olala 🙂 k aklimatizaci je zapotrebi pit hodně vody a taky teplou vodu. Asi jsem se dneska moc přepila 😀 tak uvidime co zítra. Zachody tu maji turecké, ale je to super, lepsi jak normální. Mějte se famfárově, zase se ozvu 😘

• Day 7

Den šestý - 3200m do Manangu 3400m

September 13, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 7 °C

Ráno se budíme do nádherného dne, o to víc, máme výhled na hory a anapurnu číslo III. K snídani dostáváme míchaná vajíčka s mrkví a tibetskou placku s medem, marmeladou nebo kečupem. Po snídani balím, nandaváme šerpům věci a přesouváme se jako celá skupina do Manangu vzdáleného 7 km, čeká nás 2 hodiny chůze (nakonec jsme to dali asi za 1:40h). Cesta byla příjemná a převýšení asi 200m, nejhorší usek byl primo do Manangu cca 500m do cíle. Po cestě jsme viděli nádhery okolí - hory, řeku, přírodu. No bylo to skvělý. Ty vrcholky, sluníčko.....🏔🌞🌲

Počasí se zde mění rychle a tak vychytat tu správnou chvilku je někdy umění. Ale stihli jsme a několikrát. Hlavně, když se nacházíme pod třemi Annapurnami. Přikládám obrázky a mapu.

Hotel máme luxusní, dokonce máme záchody na pokoji a to mi přijde luxus :) sprcha je tu taky teplá, tak to vidim na umytí hlavy. Minimalne vetsina z nás vyprala. Po obědě, kdy byly tentokrát nudle a něco jako rizoto jsme měli 3 hodiny pro sebe. Dali jsme šlofíčka a šli do městečka omrknout, kde co je. Objevili jsme super obchůdek s oblečením, koupila jsem si tam čelenku a Vlasta čepičku oba za 50 Kč/ks! Pecka! Poté jsme dali kávu s yačím mlékem (druh krávy) a poprvé chytili wifi, tak jsme donahráli příspěvky, huraa zase máte nejake info :) a taky fotky, což jsem ráda, aspon máte co závidět :D

V pět hodin jsme šli omrknout místní ledovcové jezero. Cesta byla celkem přiljemná. Kopců je tu dost :) a jezero bylo pěkně, byla to moc hezká procházka.

Po návratu večeře, sprška a šup do postele vstáváme v šest - joga, snidane a smer dalsi cile :)