Dag 14 26 november

November 27, 2017 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 21 °C

We lezen op nu.nl dat het in Nederland heeft gevroren en er natte sneeuw is gevallen. Beetje vreemd als je hier wakker wordt en het 28 graden is en je over een paar dagen thuis bent. We kiezen er voor om in de ochtend een boottocht te maken over het grote meer dat vlakbij ons hotel ligt. Met de tuk-tuk er naar toe en aangekomen bij het meer stappen we over in de boot. Op het water genieten we maar weer eens een keer van de mooie natuur: van king fischer tot zee arend, van mangrove tot kaneelstruik en van varaan tot zwarte aap. Onderweg stoppen we bij 2 eilandjes, een waar kaneel verbouwd wordt en een waar een boeddhistische tempel opstaat. Na de boottocht nog een leuk ritje met de tuk-tuk door de jungle. De chauffeur vertelt ons dat hij bij de tsunami zijn vader is verloren die als visser op zee was. 2 Dagen later hebben ze hem gevonden nadat hij was aangespoeld. Zelf kan hij goed zwemmen en is hij er afgekomen met verwonding aan zijn been waarvan de littekens nog zichtbaar zijn.
    Na terugkomst in hotel lopen we via het strand en door het water naar het restaurant, 20 minuten verderop. Lekker geluncht en terug naar het hotel: onderweg krijgen we een forse bui op ons dak dus doorweekt komen we bij het hotel aan. Ach, het is maar lauw regenwater en de temperatuur is nog prima.