Woensdag 13 november 2019

November 13, 2019 in Taiwan ⋅ 🌙 22 °C

De dag van afscheid nemen is aangebroken: we laten niet alleen Seoul achter ons maar na een laatste nacht met z’n allen blijft Bas uiteraard hier in deze fijne stad achter en zwaaien we Esther en Bernd uit op het vliegveld. Zij vertrekken naar Vietnam, wij gaan richting Taiwan. Het aftellen gaat weer overnieuw beginnen: nog 10 weken dan is Bas weer terug in Nederland. Esther en Bernd hoeven we gelukkig minder lang te missen, slechts 2.5 week.
    We huggen Bas nog even meerdere keren en pakken dan de bus richting het internationale vliegveld. Na het inchecken moeten we dan uiteraard ieder naar onze eigen gate: omdat het zo ontzettend fijn en geslaagd was met z’n allen valt het zwaar. Aan al het goede komt een einde........
    Op naar Taipei, onze reis gaat van een leien dakje, vlucht nauwelijks vertraging, alsof het getimed is komen de koffers gelijktijdig met ons aan bij de bagageband en staat de meneer met een naambordje ons op te wachten bij de uitgang. Binnen 45 minuten stappen we ons hotel binnen: prima kamer op de 10e verdieping. Met oa een toilet & bidet combinatie: knopje voor een straaltje van achter om de boel reinigen, eventueel ook voor van voor en daarna nog even de warme föhn er langs.
    Even douchen, spijkerbroek ingeruild voor wat luchtigers (26 graden buiten) en hup de straat op. We bevinden ons midden tussen de winkels, eetgelegenheden en massagesalons. Rondgelopen en verder niet veel bijzonders gedaan: een echte reis- wisseldag. Nou ja, goed dan: eten aan een formica tafeltje onder de tl-balken en die voetmassage aan het eind van de dag die was toch wel welkom.