Vrijdag 22 november 2019

November 22, 2019 in Taiwan ⋅ ☀️ 27 °C

Een dag waar Peter naar uitgekeken heeft. Heerlijk weer, zon en geen wind, dus op naar Wanlitong: de beste locatie om te snorkelen in de zuidelijke regio Kenting. Op slechts 12 kilometer rijden vanaf onze homestay. Bij aankomst was net een groep duikers zich aan het voorbereiden om te water te gaan. Nelly had snel een instructeur geregeld die met Peter meegaat. Wetsuit aan, duikschoenen, zwemvest en flippers mee en hup het water in. Het was zo mooi: koraal niet spectaculair maar zoveel verschillende soorten vissen met vele kleuren gezien. Echt fantastisch! De instructeur had in zijn wetsuit brood meegenomen die we aan de vissen gingen voeren door ze uit je hand te laten eten. In totaal 45 minuten met instructeur gezwommen en daarna nog 20 minuten alleen. De onderwaterwereld is zo mooi en je wordt er erg relaxed van.
    De instructeur heeft nog foto’s onder water gemaakt, hopelijk krijgen we die eerdaags binnen.
    ‘s Middags heerlijke sandwich gegeten en lekker aan het strand gelezen: deze dag komt voor Peter in zijn top 2 van zijn vakantie. Op 1 staat met het gezin in Seoel en op 2 dus deze snorkelervaring.
    Vandaag de laatste dag in onze mooie homestay: morgen 125 kilometer rijden naar Taitung, waar we 1 overnachting hebben geboekt.