Stranden

February 3, 2015 in Brazil ⋅ ⛅ 27 °C

I dag så har det vært en helt fantastisk dag :D våknet til sol og varme, først så dro meg og hosten min til Sør Amerikas største kjøpesenter. Så spiste vi noe av det deiligste scampi lunsj jeg har smakt :) etter å ha vandret litt så bestemte vi oss får å dra hjem for å skifte får å så dra til stranden. Herregud så utrolig fint og idyllisk standen var. Ikke mye folk og det var reint og vannet var bare perfekt ?. Der ble vi i noen timer og møte på en annen couchsurfing som min host hadde møt tidligere. Utrolig koselig fyr. Han ble da med oss får å ta noe å drikke og var der jeg fikk prøve min første caipirinha drikk (Nam Nam) og sånn grønn kokos. Etter det så fikk vi se vilde krokodiller som bor på elven. Utrolig å se på men samtidig veldig trist for de bor da i en elv full av drit og siden denne elven går gjennom en av farvelaene som Rio har, så er det ingen gjerde som kan skille vei og vann. Altså krokodillene kan gå opp på veien. Eneste plassen som har slike gjerder er selvfølgelig de rike, så her ser man tydelig hvem som har penger. Ene siden ser man bare store flotte hus mens på andre siden så ser man bare fattigdom. Men etter å ha sett krokodillene så dro vi videre hjemover siden været plutselig snudde seg. Bare sånn ut av det blå så begynte det å regne noe kraftig. Bestemte oss da å bare spise middag i nærheten av leiligheten, der spiste jeg en rett som var fra Sveits "batata roistie" veldig godt. Etter det så var det sengen!!Read more