Karnevalet i oruro

February 14, 2015 in Bolivia ⋅ ⛅ 7 °C

Våknet tidlig i dag for å så dra til plassene våre får å se karnevalet. Det helle begynte Kl 08:00 men vi var på plass Kl 09:00. Og herregud for en opplevelse, alt fra bandet, kostymen og danserne var bare helt fantastisk. Dette var virkelig en opplevelse for livet. Utrolig flotte kostymer. Og publikumet hadde en helt spesiell utstråling og heiet og danset med. Hvis jeg klarer å hode ut og ikke være så utålmodig med å lære meg noen av dansene fra karnevalet så hadde det vært en drøm å få danset med neste år ?

Carnival of Oruro er en religiøs feiring påvirket av den romersk-katolske religion i tider med visekongedømmet og interkulturell prosess i feltet av de søramerikanske høylandet, kom til å utgjøre "Masterpiece of Oral og immaterielle arv Humanity" (Unesco) som kan generere kulturelle arrangementer og tro i ulike sosiale lag.Gjennom involvert festivalen mer enn 48 folkloristiske grupper som er fordelt i 18 spesialiteter danser sammen fra ulike deler av Bolivia og gjorde sin pilegrimsreise til helligdommen for Socavóncada lørdag av karneval i tradisjonell "Input".