Le Touquet Paris Plage

September 8, 2020 in France ⋅ ⛅ 18 °C

Le Touquet Paris Plage. Het is een naam die tot de verbeelding spreekt. En ja, ooit was hier de beau monde die het mooie weer maakte en de stad draagt er dan ook nog volop sporen van. Er is zelfs een luchthaven!

In de eerste wereldoorlog waren hier de ziekenhuizen gevestigd die de gewonden van het front verzorgden. In de tweede wereldoorlog zat het hier vol Duitsers die er de Atlantik Wall bouwden. Sporen zijn er nog volop aan te treffen.

Waarom we uitgerekend hier zijn beland? Wel, het is eerst en vooral “weg van huis” want dat was efkes nodig na maandenlang thuis werken. Er is maar één landsgrens over te steken wat ook wel meevalt in Pandemietijden. Het verandert ook zo snel allemaal!

Het eten is hier ook geweldig, de plateau royal is echt buitenaards lekker. De Franse wijntjes daarbij, ook very nice indeed, chéries!

Vandaag hebben we de buurt verkend met onze fiets en zijn we vervolgens op een terras beland bij Pérard, die ons echt de allerbeste zeevruchtenschotel EVER heeft laten proeven. Ben niet vlug onder de indruk, maar nu toch zeker wel. Well played indeed.