Misslyckat vattenpark besök

June 17, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 27 °C

Igår tog jag en paus eftersom jag står för att semester är till för att slappna av och ta det lugn.

Idag försov jag mig. Mamma insisterar att hon väckte mig men det tror jag inte på. Hursomhelst började alla andra slappa och låta bli att skynda sig för att de trodde att vi inte skulle hinna den första bussen pga mig. Men jag överraskade dem och det slutade med att vi hann.

Vi tillbringade förmiddagen på nöjesparken. Det var roligt men jag föredrar lite galnare bergochdalbanor. Mamma är lite mesig och åksjuk av sig, så hon åkte den lugnaste karusellen, sedan var hon färdig.

Eftermiddagen var dock definitionen av misslyckat. Det åskade högre än pappas pruttar så jag fick inte bada. När det väl lugnat ner sig lite tänkte vi "nu jävlar ska vi åka". Men nej. Eftersom Arvid är en knodd under 50 kg fick han inte åka. Man måste vara fyra st för att åka och pappa stannade hemma på grund av feber, så tillslut fick ingen åka. Detta problemet stötte vi på vid alla roliga rutschkanor och åskan kom tillbaka. Så det blev knappt något åk i vattenparken. Vi lämnade vattenparken med en besvikelse och ilska mot pappa som skulle bli sjuk JUST denna dagen.