• Day 4

Spanila plavba - snorchl na Naked island

October 26, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

Jedná se o malinkatý ostrůvek, vlastně jen písečnou dunu čnící z moře asi 3 m nad hladinou. Naked proto, že na něm neroste vůbec nic. Okolo něj jsou pry nějaké korálové útesy, U kterých stojí za to šnorchlovat.

Od krokodýlího ostrova je to jen pár minut plavby a my tak už zdálky sledujeme, kterak od břehu odrážejí, nebo k němu naopak připlouvají další lodě s turisty.

Jakmile kluci vyhrabou do písku dost velkou díru, aby se do ní dal zapustit kámen na šňůře místo kotvy, Vrhám se do nízkých vln v plavkách se šnorchlem.

Díky vlnám je písek trochu zvířený a není moc dobře vidět. Zpočátku jsem velmi skeptický, protože podmořský život tu zrovna nebojí. Po zhrube 20 minutach křižování se mi ale dari zahlednout nekolik veci, ktere mi rozjasnuji plavco v teplounkem mori: pulmetrovou sedohnedou hvezdici, o něco menší krasne modrou, par barevnych rybek, klauny (Nemo), neohrozene si prede mnou branici svuj koral, a opravdu VELKOU pulku krajkovane skeble, vazici tak 3 kila a mnohem vetsi nez moje hlava.

Dohromady se ale neni moc na co divat. Zkousim alespon pilovat styl kraula Total immersion, a se snorchlem to jde opravdu fajn :). V mori to krasne funguje.

Pak supky do lode, pulhodinka domu, kde me vyzvedava JR na skutru. Je neco po 16 hodine. Sprcha je tentokrát celkem tepla, aha, asi ohrev slunickem. Rikam si, ze rovnou dopisu denicek, ale vicka si to nemysli. Az do vecera spim.

Po probuzeni uz mi nezvoni v usich od hluku motoru, takze muzu bez obav z nahluchle konverzace mezi lidi. Potkavam JR, domlouvame predbezny plan na zitra - pujcim si skutr a objedu pulku ostrova. Stejny plan ma i mlady filipinsky par, tak se treba potkame. JR ma nejake vyrizovani, ale chce se sejit ve vesnici Pacifico, kde je vyhlasena surf plaz a pry i bezva restaurace.