• Day 5

Dag 4: Kinabalu Nationalpark

April 16, 2017 in Malaysia ⋅ ☀️ 24 °C

I dag rejste vi afsted med bus kl. 8 om morgenen. Busturen gik op til Kinabalu Nationalpark som er på UNESCOs liste over verdens naturarv. På vejen havde vi et stop ved en moske (størstedelen af befolkningen her er muslimer), en hængebro samt et marked. Det første vi så i Nationalparken, var den botaniske have, som havde fokus på den lokale flora. Floraen er meget særlig, da området indholder mange orkidéer og de specielle kandeformede kødædende planter. Om eftermiddagen var vi ude at gå i selve nationalparken, hvor vi uden held prøvede at finde nogle sjældne fugle. Vi har dog i dagens løb set et kæmpe egern, nogle forskellige fulgle, herunder solfugle, der flyver fra blomst til blomst. Vi overnatter på et hotel, hvor værelserne minder lidt om et amerikanske motel, dog med smuk udsigt ud over bjergene. Vi er begge stadig lidt trætte, dog har vi valgt at melde os til en frivillig fugletur kl 5:45 i morgen tidlig, så vi prøver at komme tidligt i seng i nat.Read more