Dag 11: Fugletur til Crocker Range Park

April 23, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 18 °C

I dag kunne vi selv bestemme hvad vi ville lave. Vi kunne f.eks. tage ud til en af øerne eller slappe af i solen i hotellets park. Vi valgte det eneste fornuftige, nemlig at tage på fugletur kl. 6. Fugleturen var med en lokal guide og en af de andre fra vores gruppe. Vi kørte ca. 1 time i bil op til et montant skovområde kaldet Crocker Range Park. Her så vi en masse sjældne fugle, som kun lever lokalt i området. Bl.a. en askedrongo, gråbrun topbulbul, brunøret bulbul, indonesisk busksanger, borneo edderkopperjæger. Den mest interessante vi så var den sjældne sarawak edderkoppejæger, der kun lever i dette område.

Efter skovturen tog vi ud til kysten, hvor vi så en malajpræstekrave der er en endemisk art. Herefter var vi i en lokal park, hvor vi bl.a. så en blånakket grovnæbspapegøje, en isfugl og en lille sundaflagspætte. Sidste stop på turen var et sted i byen hvor nathejre og rød nathejre havde reder i træerne. Det var ret sjovt at se dem hoppe rundt deroppe. Et nemt sted at tage billeder. Fugleturen sluttede på hotellet kl. 16:30, så en lang dag med mange fugle. Vi endte dagen med at slappe af på hotellet.