Kajaktur dag 5

August 2, 2018 in Canada ⋅ ☁️ 15 °C

I dag skulle vi passere Blackfish Sound, vores første tur i mere åbent hav. Så snart vi begav os ud på turen kunne vi se pukkelhvaler i den retning vi var på vej i. Der er et afstandskrav på 200 meter til pukkelhvaler, så vi prøvede på ikke at komme for tæt på. Dog var der en pukkelhval der ikke kendte afstandskravet, så den kom op 20 meter ved siden af os. En kæmpe oplevelse at være så tæt på så stort et dyr. På resten af turen så vi flere andre pukkelhvaler samt en del sæler. Sælerne her er af arten harbour sæler, men de ser forskellige ud, med helfarverne råhvid, sort og grå. Vi har oplevet dem både til havs og på land, og især fra vand er de nysgerrige og har masser af gåpåmod iforhold til at komme ganske tæt på kajakkerne. Vi satte lejren op efter frokost, hvorefter vi tog med på en frivillig kajaktur om eftermiddagen i håb om at se spækhuggere, desværre uden held. Imorgen er sidste dag, så vi håber på en spændende wildlife oplevelse inden vi tager tilbage til Black Bear Lodge.Read more