The other side of Bangkok

April 5, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Bangkok zit er weer bijna op. Met al dat lekkers op elke hoek, kun je je goed vermaken hier! Maar wij hebben het na 2 dagen wel voor gezien in Bangkok.

Bangkok is erruug relaxed dit seizoen. Weinig toeristen. Nadeel is dat je continue wordt ‘lastiggevallen’ door dezelfde tuktuk drivers. Maar de loempia’s en coconut icecream maken alles wel goed. Oh yes, we do love comfort food! Het eten hier kost ook geen fluit! Voor een bord chicken curry betaal je omgerekend € 3,50 en voor 3 versgemaakte loempia’s € 0,80. Erg goedkoop dus!
    Oh en de thaise massages niet te vergeten, daar betaal je zo’n € 4,- voor. Genoeg redenen dus om Thailand te bezoeken.

Omdat we niet alleen zijn gekomen voor thais comfory food (I guess?) stond gister een fietstocht op de planning om ‘the other side of bankok’ te verkennen.
    Het was een leuke manier om zo’n drukke onbekende stad te bezichtigen. We fietsten door de meest smalle straatjes in de woonwijken van Bangkok en zagen hoe de stad vroeg in de morgen langzaam ontwaakte. Mooie tempels mogen bezichtigen, schildpadden gevoerd, leuke marktjes waar we verschillende onbekende lekkernijen mochten proeven. Onze tour guide Leo wist ons veel te vertellen over de achtergronden en geschiedenis van de verschillende bezienswaardigheden.

Omdat Said gister 34 jaartjes is geworden sloten we onze dag gister af met cocktails en sushi in een mooi en chique rooftopbar, Octave van het Mariotte Hotel. En wat een uitzicht!

Vandaag is het weer tijd om de vliegtuig te pakken richting de welbekende backpackstad in het noorden, Chiang Mai! Reuzebenieuwd.

Voor nu wat kiekjes van de afgelopen dagen.

Buuybuuy👋🏻
    -xox-