Satellite
Show on map
  • Day 14

    Dag 14 naar Vergel de Punta de Mala

    June 16, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

    Deze ochtend hoeven we nog niet heel vroeg te vertrekken, daarom ga ik met een paar anderen eerst nog een wandeling in de omgeving maken. Een van de mogelijkheden voor deze ochtend was om de quetzal te gaan spotten met een gids. Een bijzondere vogel die juist hier gezien kan worden. Ik heb deze activiteit even overgeslagen omdat het betekende dat we om kwart over 5 weg moesten, ik sliep liever nog wat langer. En daarnaast was het ook geen wandeling maar langs de kant van de weg wachten en zoeken totdat de vogel te zien zou zijn. De wandeling rond het park heeft daarom mijn voorkeur en we lopen naar een waterval in de buurt en weer terug. Na de wandeling pakken we de koffers in om te vertrekken. Dan hoor ik dat de topspotter van onze groep aan de rand van het park de quetzal heeft gezien. Ik ga er ook snel naartoe en tref onze groep daar. Zo heeft uiteindelijk iedereen de vogel gezien en foto's gemaakt.
    We vertrekken dan uit het berggebied. We gaan vandaag zuidelijk naar de Pacifische kust. Tussendoor maken we wel een lunchstop en merken we al dat het steeds warmer wordt. Rond een uur of 4 komen we aan in Vergel de Punta Mala, in de Rio Tico lodge gerund door een Nederlands stel. We zullen hier 2 nachten verblijven. Ik slaap met een andere reisgenoot in een van de tenten aan de rivier. De stroming in de rivier is hard em je hoort het goed in de tent. Het is een prachtige rustige afgelegen plek. S avonds eten we op loopafstand van het hotel. Daarna drinken we nog een drankje bij de lodges. Ik ben vriendinnen geworden met de hond van de buren en er zit een pad bij de receptie het is niet zomaar een avontuurlijke reis.
    Read more