Dag 15 Vergel de Punta Mala

June 17, 2022 in Costa Rica ⋅ ☁️ 26 °C

Vandaag hebben we een vrije dag. Ik ga iets later ontbijten en om 9 uur vertrekken we met een groot deel van de groep om naar het Marino Ballena national parc te gaan met het aangrenzend strand. Het strand heeft een bijzondere vorm namelijk van een walvisstaart. In een bepaalde tijd van het jaar kunnen er ook walvissen gespot worden die dan hun paringstijd aan de Pacifische kust doorbrengen maar dat is nu niet dus we nemen genoegen met het strand in de vorm van de staart. Het is een klein stukje lopen door het natuurgebied en dam zoeken we een plek om lekker te zitten. We zitten de rest van de ochtend op het strand en genieten van de zee (lekker fris) en de zon (verbrand maar dat is mn eigen schuld).
    Rond het middaguur worden we opgehaald met de bus en gaan we lunchen in de buurt onderweg naar het hotel. Als we terug zijn bij de tenten besluit ik met een andere reisgenoot dat we nog wat van de omgeving willen zien omdat we morgen alweer weggaan. We maken een korte wandeling in de buurt die mij een mooi inzicht oplevert. We denken namelijk eerst verkeerd te lopen, maar dan blijkt dat we de hele wandeling ( die inderdaad zeer kort was) al hebben gelopen. We lopen dezelfde route daarom nog maar een keer.
    Als we terugkomen ligt de hond van de buren als op ons te wachten we zijn blij em trots op onszelf.. Maar dan.....
    Bij de receptie zien we een aantal van onze reisgenoten met mondkapjes op en horen we het verhaal. Een van ons is is helaas postief getest en is accuut in quarantaine. Dat kan gevolgen hebben voor ons allemaal. Bijna iedereen heeft al een zelftest gedaan en is negatief. Ik ga er zelf ook een doen en goddank is die ook negatief, blijkt na een kwartier met samengeknepen billetjes zitten wachten. Dat blijkt voor ons allemaal het geval. Er zullen voor ons niet veel gevolgen zijn, behalve dat we mondkapjes moeten dragen in de bus en op andere plekken waar geen afstand gehouden kan worden.
    Het is een rare avond waarbij we het ook veel hebben over de dame die nu niet meer kan aansluiten. We gaan eten bij hetzelfde restaurant waar we hebben geluncht en gaan op tijd slapen.