Dag 16 naar Corcovado

June 18, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Vandaag moeten we weer vroeg op om naar onze volgende bestemming te gaan. We gaan naar Corcovado, een plek waar we het al meerdere keren over hebben gehad deze reis. Het is een zeer afgelegen plek waar we met de boot naartoe moeten. We rijden eerst met de bus naar het kustplaatsje Sierpe hier laten we de bus, met het grootste deel van onze bagage achter en ook de chauffeur gaat niet mee. We gaan met alleen onze handbagage in het bootje naar het schiereiland waar we de meest ongerepte plek van deze reis zullen meemaken.
    We zitten ongeveer 1.5 uur op de boot en gaan ook echt de open zee op om er te komen. Het kost de kapitein wat moeite om door de branding heen te komen want de zee is heel erg wild. Uiteindelijk komen we er aan zonder dat iemand ziek is geworden. We lopen een stukje over het strand om bij de lodges te komen.
    Dan zijn we er, het is wat eenvoudiger dan dat we tot nu toe hebben gehad maar de plek is prachtig. We installeren ons in de kamer en hebben dan de lunch in het bijhorend restaurant. De middag gaan we een wandeling maken over het strand met een groepje. We komen een paar honden uit de buurt tegen die met ons meelopen. We zien slingerapen in de bomen en heel veel krabbetjes op het strand. Als we terug zijn pakken we een welverdiend biertje bij de bar. De barman zet muziek aan en een voor een gaan we allemaal dansen. Het is een spontaan en superleuk feestje. Om 7 uur gaan we eten en dan al snel richting bed. Want een groot deel van ons waaronder ik gaat morgen er heel vroeg uit voor een bijzondere excursie.