Dag 17 Corcovado

June 19, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Om 4.40 gaat vandaag de wekker, de hele vakantie is dat niet zo vroeg, maar vandaag sta ik zo vroeg op voor een bijzondere excursie. We pakken na het ( erg vroege) ontbijt een bootje naar het National Parc Corovado dat is alleen buitenaf via de zee te bereiken. We gaan hier de hele ochtend met een gids door het park lopen en dieren spotten. We zijn vroeg omdat dat gunstiger is. We lopen de hele ochtend door het park en zien verschillende dieren zoals een krokodil het doodshoofd aapje dat alleen aan deze kant van het land te zien is, we horen ook brulapen en zien een pecari ( geen foto van), we zien een miereneter en uiteindelijk een slapende tapir, een kaaiman en een hele familie van neusbeertjes.
    Het gebied is prachtig en de gids vertelt veel over de dieren en de omgeving. We zijn met een klein groepje per gids en hij laat ons door zijn verrekijker kijken en foto's maken. Omdat het heel hard heeft geregend de dag en nacht ervoor zijn sommige dieren verder verscholen in het bos maar de gids weet alle goede plekjes om ze alsnog te spotten. We gaan rond half 1 weer terug met de boot naar de lodges. Als we aankomen gaan we gelijk lunchen. Daarna ga ik nog met een klein groepje een wandeling maken rond het terein van de lodges waarbij we helemaal naar boven gaan en een uitzicht hebben over het strand en de zee. We lopen terug over het strand waar het hoog water is geworden en klimmen over het aangespoelde hout. Daarna is het tijd voor een welverdiend biertje in de bar.
    We spelen met een groepje een paar potjes domino. Marc legt ons uit hoe het hier werkt en hoe de emoties hier hoog kunnen oplopen tijdens het spelen.
    We eten bij de lodges en daarna drinken we nog een cocktail in de bar en amuseren we ons met de gitaar die Marc heeft achtergelaten. Als laatste doe ik het lichtje uit en ga slapen.