Churrasco@Schiavo

January 3, 2019 in Brazil ⋅ 🌧 25 °C

Silvania heeft geregeld dat we een paar dagen bij vrienden in de bergen mogen logeren. Ze kent de familie Schiavo al heel lang en komt altijd even langs te komen. Dat begrijp ik goed. Het verblijf hier is boerengezellig, er gebeurt van alles, aan elkaar geregen door een voortdurend doorgaand Portugees gesprek. Silvania geniet, en ik ook, ook al versta ik maar een kwart van alles. Het gaat snel, en door elkaar, veel grappen en de onderwerpen wisselen elkaar snel af. Gelukkig krijg ik af en toe een samenvatting.

De eerste avond gelijk een churrasco. Dat was echt een feestje! Echt heel lekkerste worst gegeten, lekker feijão, rijst, vinaigrette en biertje erbij, muziekje aan: helemaal goed. Het werd zelfs nog beter toen de accordeon tevoorschijn kwam en Papa Schiavo lekker begon te spelen en zingen. Braziliaanse volksmuziek. Silvania zong gelijk mee en het werd een soort mini-concert. De zoon des huizes voegde een tamboerijn toe aan het geheel en zong ook lekker mee.

Wij waagden ook nog even een dansje of twee. Ik kan niet echt dansen, dus dat kon beter. De zoon des huizes kan wel lekker dansen, het tempo ging even omhoog en de parkeerplaats is gelijk even lekker aangeveegd! ;) Jammer dat ik niet zo kan dansen zeg, dan konden wij zo dansen. Zo kunnen spelen lijkt me ook heerlijk om te kunnen!

De familie Schiavo (met moeilijke Italiaanse voornamen) leeft echt het goede leven hier: a boa vida mesmo! We zijn dankbaar voor de goede zorgen, gastvrijheid en mogen ook nog eens in het buitenhuisje slapen. Top!