Wandeling Buchenloch-Höhle

May 1, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Op Google Maps vond ik 'Buchenloch-Höhle'. De reviews waren goed, het was min of meer op de route en het leek ons wel leuk: een grot met druipsteen. Dus wij daarheen.

De camper konden we op een mooie plek achterlaten en wij op pad. Ik had gelezen dat de ingang van de grot moeilijk te vinden was, dus ik verwachtte geen uitgestippelde route. Wel viel op dat we niet de enige wandelaars waren. Meerdere gezelschappen kwamen we tegen op de weg omhoog. Geleid door een puntje op de digitale kaart moesten we een beetje zoeken, maar op een gegeven moment vonden we alsnog een bordje 'Buchenloch-Höhle'. (Achteraf hadden we gewoon de rest kunnen volgen, maar wisten wij veel.)

Via een smal paadje bergop, langs mooie rotspartijen, viel me op dat we de 'Vulkanweg' bewandelden. Het is hier vulkanisch gebied heel vroeger geweest en daar zijn nog sporen van in het landschap terug te vinden, zoals vulkanisch gesteente. Best wel interessant, ik wist dat niet.

Aangekomen bij de grot, smal trappetje op, bleek het een redelijk grote grot te zijn met wat bescheiden druipsteen, maar niet verlicht en niet supergroot, dus na even rondkijken gingen we weer verder.

Een stukje verderop was een mooi uitzichtpunt, prima plek om even lekker te zitten en onze broodjes te eten.

Tijd om terug te gaan. Via een kortere route. :)