Dag 22: Domingo Martins

January 8, 2020 in Brazil ⋅ ☁️ 31 °C

De volgende dag was het weer erg warm. Thuis blijven is niet echt een leuke optie, dus of een zwembad opzoeken, of een dagje de heuvels in en Domingo Martins bezoeken, Ik dacht dat het daar wel wat koeler zou zijn, dus wij de auto in en op weg naar hopelijk wat verkoeling. Het is een uurtje rijden.

We parkeerden ergens achter het centrum. Tijdens de korte wandeling naar de centrale winkelstraat was de 'verkoeling-vinden'-luchtballon wel lek geprikt. Het zweet liep ons al gelijk over de rug. Na wat rondgekeken te hebben snel ergens naar binnen om te eten.

Leuk is: alles is Duits daar. We aten bij een restaurantje met de naam: Caminho de Immigrante ('Wandeling van immigratie'). Dat zegt wel iets over de geschiedenis van het stadje. Domingo Martins is gesticht door Duitse immigranten die al wandelend door de bergen deze plek vonden om een nieuw leven te beginnen. Dit begon al voor 1900. De huizen doen dan ook Duits-achtig aan hier en daar.

Vervolgens hebben we het plaatselijke museum bezocht. Het had veel oude gebruiksvoorwerpen uit vroegere tijden. Veel waren goed gebruikt en niet in al te goede staat meer. Gelukkig stond er hier en daar wel bij wat het was.

We zijn verder niet al te lang gebleven. Zo warm joh, was gewoon niet leuk meer. Dus hup de auto in en airco aan!