Dag 24: Terugreis

January 10, 2020 in Brazil ⋅ ☀️ 31 °C

Omdat we nog even koffie wilde drinken boarden we als één van de laatsten passagiers het vliegtuig van Vitória naar São Paolo. Binnen een kwartier zaten we al in de lucht. Best snel. Aangekomen boven São Paulo werd die snelheid niet beloond, we moesten wat cirkels vliegen voor we mochten landen. Uiteindelijk leverde dat maar tien minuten vertraging op, voor ons geen probleem.

Op naar de volgende vlucht van Latam naar Madrid. De vlucht begon goed want we kregen lekker eten. Ik koos voor de zalm met couscous,of was het bulgur? Ik weet het niet, het was iig het lekkerste diner in een vliegtuig ooit. Silvania had aardappeltjes met vlees, waar ik uiteindelijk het meeste van kreeg. Daarna een marvel-film gekeken en 'geslapen' tot het ontbijt. Ook dat was prima, lekker gevarieerd met brood, fruit en yoghurt.

Het vliegveld in Madrid is best groot. We landden op terminal 4s. Vanaf daar moesten we een metro pakken naar terminal 4, en vanaf daar een bus naar terminal 2. We hadden drie uur tot de volgende vlucht zou gaan, dus zo schoot dat lekker op. Daar aangekomen hadden we nog wel een klein uurtje over voor het boarden, dus tijd om wat te lunchen, kletsen en 'telefonen'.

De KLM vlucht naar Amsterdam had veel turbulentie. Dat was best onaangenaam, maar gelukkig werden we wel goed op de hoogte gehouden door de gezagsvoerder. Tot onze verrassing kregen we eten, maar helaas was het dit keer niet erg lekker. Er stond foe yong hai op, maar daar smaakt het helemaal niet naar. Het smaakte naar niks. Het biertje erbij was geen overbodige luxe, en maakte een hoop goed.

Op de geplande tijd geland op Nederlandse bodem en binnen een uur stonden we al bij de uitgang van de luchthaven. We hadden nog 20 minuten tot de bus ging, dus nog even snel wat gegeten bij La Place. Beetje onwennig om dan weer in Nederland te zijn.

Thuis aangekomen waren we kapot en zijn we nagenoeg gelijk naar bed gegaan. We hebben uitgeslapen tot 13 uur.

---

We kijken terug op een mooie vakantie met een fijne tijd bij de familie. Oude tijden herleefden, het weerzien van het bekende was goed. We hebben nieuwe plekken gezien en nieuwe mensen ontmoet. Fijne vakantie, mooie tijd!