Fjerde og sidste dag i New York 18/7

July 18, 2016 in the United States ⋅ 🌧 25 °C

New York byder på så uendelige mange ting at se og vi har plukket en lille del af dem ud og set dem de sidste par dage. I dag stod den på Grand Central Station, Radio City Music Hall, FN's hovedbygning samt hotellet hvor Serena fra "Gossip girl" boede.

Efter endelig at få snakket med Joe i går aftes efter ca 14 dage, så blev det lidt sent, så jeg sov til omkring kl. 8 i dag.
    Vi tog subwayen, som vi er blevet ret så gode til nu, indtil Grand Central, som er New Yorks hovedbanegård. Den er virkelig stor! Inde på stationen har kokken Meyer op sat en form for bageri med bl.a. dansk smørbrød og wienerbrød. Det var lidt sjovt at se - jeg fik dog ikke hørt hvordan amerikanerne udtaler "frosnapper" 😃

Vi gik derefter mod madison av./50 st hvor hotellet ligger. Det er en lidt mærkelig følelse, at noget man har set på tv, står man lige ved!
    Jeg skulle selvfølgelig også lige have taget et billede :)

Radio City Music Hall er et stort teater som oprindwligt er bygget i 1932 og senere restureret i den oprindelig stil. Det er et kæmpe teater med 6000 siddepladser. De har holdt flere forskellige award shows og store stjerne som Elton John og Tony Bennett har optrådt der. De er meget kendt for deres Rockettes, som er piger i samme højde og drøjde, som danser.
    Det var virkelig flot og helt fantastisk at høre om de tanker der lå bag opførelsen af sådan et teater midt i depressionen i 30'erne.

FN's hovedbygning er enorm! Der må arbejde vanvittigt mange mennesker derinde. Det var rigtig fedt at se.

Efter FN bygning tog vi med subway tilbage til hostellet, hvor vi nu slapper af. Senere skal der bestilles hostel i Washington DC, som vi skal til i morgen med bus.