Første dag i Washington DC 20/7

July 20, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi stod tidligt op i dag efter en lang nats søvn, siden at vi allerede gik i seng omkring 10 pm. Dog var der kæmpe lyn og torden om natten. Det var vildt. Det var som at sætte et spejlrefleks på sportsfunktion og sætte blitz på. Der var vildt mange!

Pandekagerne stod klar omkring 7.30, så der var vi på vej ned i køkkenet. Det var gode pandekager. Vi fik dem med sirup på.

Vi startede dagen med at gå ned til busstoppestedet for at tage bussen ind til Union station (Hovedbanen i Washington). Den er meget stor og flot - da den blevet bygget var den verdens største station.
    Dog valgte alle de busser, som kom forbi, at være "not in service", så vi går over på den anden side efter at have ventet 20 min. SÅ kommer bussen på den anden side (den rigtige) og vi misser den. Heldigvis kommer der en ca 5 min efter.

Vi ankommer til Union Station og fortsætter mod Capitol Hill, som er er USAs folketing. På vejen kommer vi forbi "Libary of Congress", som vi går ind og ser. Det er et vanvittigt stort bibliotek med over 162 millioner forskellige ting, såsom bøger, kort osv.

Vi ser også The Congress med en gratis guidet tur. Det var rigtig spændende og stort! Der var fyldt med alle mulige statuer, som enten var givet af staterne eller også have de i "The congress" bestilt dem. De havde fx bestilt Rosa Parks.

Som de fleste ved er planen at købe en bil og køre hele vejen til staten californien, MEN du kan ikke købe en bil i Washington uden et US kørekort, hvilket vi jo selvfølgelig ikke har. Det har bragt os i en lidt øv situation, men nu er vi ude i at skulle leje en bil til LA, hvor vi skal til Panama også når vi kommer tilbage, så købe en bil. De omkring liggende stater har desværre samme regler som washington DC udover New York hvor vi lige har været.
    Det gode ved en lejebil er dog at vi ikke skal tænke på indregistrering og hvor lang tid det vil tage osv. Vi regner dog med at finde ud af det i dag.

På vej hjem fra byen spiste vi nudler og dumblings i chinatown, det var nu meget hyggeligt oven på en mindre god oplevelse.

For at muntre os selv op købte vi is med chokoladesovs og karamelsovs. Det var lidt sjovt for vi har usikre på om de på hostellet havde en fryser. Hvis de ikke havde, så skulle vi spise 1,5 liter is - heldigvis havde de en fryser! 😃

Alt i alt en okay dag som sluttede af med spil med en masse andre mennesker på hostellet.