Første dag i Chicago 27/7

July 27, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Hold op hvor er vi nogle sløve bananer! Vi havde sat vækkeuret til kl. 7 og snoozede til kl. 7.30, hvor efter vi tog os sammen. Vi skulle begge i bad og vi skulle have morgenmad, så kl. 10 var vi klar til at gå til en station, som vi havde fået vejvisning til i receptionen. Vi nåede heldigvis ikke særlig lang før jeg fik slået stationen op på google maps og så at der var en times gå tur. Vi overvejede lige den samtale med receptionisten og kom frem til at hun nok må have ment at vi skulle køre derhen. Vi fik slået togpriserne op og det var omkring 5$, så vi besluttede at køre ind til byen. Det var jo billigere MEN parkering koster kassen. Vi prøvede st finde noget gratis parkering langs vejen via en app, men alt var optaget. Løsningen blev at vi ikke ville betale for en halv dags parkering og derfor tog vi i et stort aquarium med over 6000 fisk - Shedd aquariummet. Parkering kostede 22 $ og billetten kostede 31 $ - AV en dyr dag! Det var til gengæld et rigtig flot aquarium!
    Efter aquariummet gik vi en tur ned langs havnen og kiggede på mennesker, både og fugle. Det var en ret stor havn!

Så kom det store spørgsmål, hvor skulle vi spise? Vi havde jo en bil, som kun kunne holde der til kl. 18, så vi var nød til at finde et sted med parkering og helst gratis! Jeg havde lyst til salat ovenpå meget fastfood, så jeg fandt en restaurant omkring Lincoln Park, som ligger i det nordlige Chicago. Vi kunne så bare krydse fingre for at de havde en parkeringsplads.
    Vi kom frem efter en masse trafik og kunne konstatere at der ingen parkering var. Jeg gik ind og spurgte og hun havde ikke så mange gode bud, da det var meget sværg at parkere der. Vi prøvede alligevel og kørte en blok væk, hvor vi fandt en parkeringsplads langs vejen. Vi var ikke helt sikker på at vi kunne holde der, men den var der da vi kom tilbage 😃
    Maden på restauranten var rigtig god. Vi fik chicken wings og fri salatbar.

Efter det gik turen hjem til motellet, hvor den stod på tøjvaskeri. Vi var inden omkring Target, som er en slags bilka, hvor vi købte de der snorre man bruger til at spænde cykler fast til bilen med, så vi kunne bruge det som tørresnor. Det lykkedes og vi har nu en lang snor gennem hele værelset.

En ekstra kommentar: folk i Chicago kører ret dårligt! Vi skulle på et tidspunkt krydse fem baner og det skete via teamwork. Jeg sagde hvornår der var frit og Louise sørgede for at dreje og styre uden om de andre dyttende idioter.