Fjerde dag på Route 66 7/8

August 7, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Så er vi på vejen igen!
    Vi har i dag set byen Santa Fe og spøgelsesbyerne Madrid og Cerrillos.

Vi kørte fra vores motel omkring 9 i morges for at ankomme til Santa Fe omkring kl. 11. Vi skulle se byen arkitektur, som den er meget kendt for. Arkitekturen kan vel bedst beskrives som mexicansk og måske også lidt græsk. Forestil dig en sydeuropæisk by mixet med lidt mexicansk - hvis det er muligt. De har et Plaza midt i byen, hvor der i august er et marked, som vi også besøgte. Der var alt fra smykker til malerier til andet hånd værk som træ udskæring til hækling af børnetøj. Vi købte dog ikke noget.

Til frokost fik vi Nachos. Det er jo new Mexico, så der bliver serveret meget mexicansk mad. Jeg er dog langt fra at kunne blende ind, da jeg bestilte nachos uden bønner, jalapenos, oliven og sour cream. Hun kiggede lidt underligt på mig 😃 Oveni det så bad jeg om ingen is i min lemonade fordi vi har fundet ud af at vi får en del mere ved ikke at få is i, da de fylder glasset helt op. Det kan dog have noget at gøre med at det glas vi fik kunne indeholde lidt over 700 ml. Man kan godt forstå at menneskene er store herovre!

Efter frokost så vi USA' ældste kirke, hvor de havde en latinsk gudstjeneste, som man kunne gå ind og se. Det var lidt sjovt!

Vi gik derefter hen til bilen og satte kurs mod Albuquerque (vi tror det rimer på turkey). På vej til Albuquerque havde vi bestemt os for at tage 14'eren ned til spøgelsesbyerne. Cerrilos var den meste døde by af de to. Der var dog lidt liv. Vi kørte op til en gammel public school, som var en ruin. Det var lidt uhyggeligt - men der skal jo heller ikke så meget til før at jeg synes det er uhyggeligt :)

Vi ankom derefter til Albuquerque, hvor vi kiggede i vores hotel rabathæfte for at kigge efter hotel med indørs pool inden for vores budget. Vi var så heldige at finde et lang route 66 som hedder Sandia peak inn, hvor vi får indørs pool, morgenmad og et værelse til ca 55 $. Pool var lækker! Den var ikke så stor, men det var okay.
    På vejen kørte vi forbi Sonic, som er en restaurant hvor man kører ind i en bås og bestiller mad gennem en højtaler også kommer de ud med maden til bilen!!! 😮
    Det er amerikansk i stor stil! Hold op hvor er de dovne herovre!!

Vi kom frem til motellet og hun sagde egentlig at de ikke havde flere af de billige værelser, men vi fik pruttet hende ned, så vi fik et værelse med en seng til den pris. Jeg ved ikke lige hvor den seng kom fra 😃

Vi kom i poolen efter mad, hvor det lige skal nævnes at de havde glemt hotdoggen til Louise - hun var ikke helt tilfreds :(

Nu er jeg træt - godnat 😴