• Day 40

Anden dag i Panama 20/8

August 20, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 25 °C

Vi vågnede lidt sent i dag, det vil sige kl. 9.15 og morgenmaden sluttede kl. 10, så vi stod op og kom afsted til morgenmad. Vi fandt så hurtigt ud af at man skal ikke komme sent til morgenmad for det er her alle andre også kommer. Der gik næsten en halv time før vi fik mad, vi var ret så sultne! I ventetiden siger Louise pludselig: "hvorfor har du ikke sagt til mig at hummel vender forkert på mine shorts?" jeg svarer "hvad mener du?" og kommer så med et hurtigt svar der hedder "JA, jeg har da vendt mine shorts forkert" :D Det var nu ret så sjovt!

Vi gik derefter i poolen, men der er regntid hernede, så der er ret så overskyet. Det er ret øv! Nu havde vi lige regnet med at vi skulle sole vores shorts streger væk, men de er desværre stadig ret så tydelige efter anden dag i Panama og det værste er at der kun er en dag tilbage før vi vender næsen med USA igen. Jeg har fået en smule sol på maven, men det er ikke noget at råbe hurra for.

Vi besluttede at smutte i bad og gøre os klar til at tage til Panama Kanalen. Inden vi tog afsted fik jeg lige snakket med mor og noget af den side af familien, da de holdte fødselsdag for Morten. Det var super hyggeligt at snakke med dem alle sammen, jeg var dog en del misundelig på det mad de fik :D

Vi havde googlet os frem til at det var nemmest at tage en taxa derud. Vi gik derfor ned i receptionen for at høre om hun kunne ringe efter en taxa. Da hun jo ikke forstår en dyt engelsk, måtte jeg skrive spørgsmålet på google translate og vise hende resultatet til hende. Godt man har google! Hun kunne dog ikke ringe efter en, så vi måtte praje en ude på gaden. Det gik nu meget fint og vi kom ud til Miraflores Visitor center for 10$, så det var vi meget tilfredse med. Der var både en 3D-film, et museum og så en stor "balkon/terrasse" hvor vi kunne se Panama kanalen fra. Her så vi et stort skib blive sænket ned igennem de der sluser. Det var rigtig godt. Til de interesserede tog jeg en 25 minutter lang video, som viser det hele :D
    Vi fik interessante informationer som fx at de låger som åbner og lukker for skibene vejer det samme som 300 elefanter!

Da vi skulle derfra var vi lidt usikre på hvordan og hvor vi ville hen. Vi ville gerne spise nede ved vandet. Vi tog først en bus til Albrook Mall, som var en kæmpe station og derfra gik det crazy. Vi anede ikke hvor vi skulle hen og ingen kunne engelsk. Vi fik peget på et kort og så var der heldigvis en der kunne hjælpe. Bussen gik til Panamá Viejo som lå ud til vandet, men vi anede ikke hvor vi skulle af. Efter at have kørt i lang tid i et lidt slum kvarter besluttede vi os for at stå af da vi kom ud i et mere civiliseret kvarter med mere lys osv. Vi blev sat af lige med en kinesisk restaurant og Mc Donalds. Vi kunne ikke se vandet, så vi opgave hele planen og spiste Mc Donalds, hvor de heller ikke forstod engelsk!!!! Der var en enkel som kunne lidt, som de måtte kalde på for at modtage vores ordre. Efter alt dette tog vi en taxa hjem, som selvfølgelig ikke vidste vores hotel var, selvom jeg havde vist ham adressen. Han måtte spørge en kollega og vej. Han fandt det dog og vi er kommet hjem og sidder lige nu og slapper af på vores hotel værelse.

Panama er da fin, men de snakker ikke engelsk, de har næsten aldrig seler i deres taxa'er, de kører rådden og vejret er dårligt. Det er desværre ikke det bedste indtryk du har givet os. Jeg beklager (: