Brat slutning på et fantastisk Roadtrip!

September 4, 2016 in Denmark ⋅ ⛅ 15 °C

Jeg skriver denne opdatering, når jeg er kommet hjem. Jeg kom hjem fra min skønne tur d. 3/9. Den tidlige hjemrejse skyldes min farfars bortkomst. Det var en meget sørgelig måde at at blive revet væk fra det skønne liv i USA også skulle hjem og sige farvel til min altid elskede farfar, når man ikke har set ham de sidste 2 måneder af hans liv.

D. 8/9 fik han den smukke begravelse som han fortjente og vi fik alle sagt på gensyn! Jeg håber at se ham en dag igen! Jeg glæder mig allerede!

Slutningen af vores tur var ret kaotisk, da jeg fik nyheden om min farfar var vi ca. en times kørsel fra San Francisco. Vi var holdt ind ved et gammelt fyrtårn som lå ude i nærmest ingenting. Det var rigtig smukt. Jeg ville gerne have set det ved en solnedgang.

Dagen før d. 1/9 startede vi i Solvang med at spise rigtig dansk morgenmad. Vi fik rundstykker med ost og derefter wienerbrød. Vores planer den dag var at se national parken Big Sur, men den var desværre lukket på grund af skovbrand. Vi kørte derfor videre til Greyhound Beach, som var en flot hvid sandstrand. På vejen kom vi forbi en strand, hvor man kunne se sæler. De var meget store, de hed noget med elefanter (:
    Man kunne mærke at vi kørte på veskysten nu. Den europæiske drøm er åbenbart at køre ned af den amerikanske vestkyst i en Mustang med taget nede og fuld fart, for hold op hvor så vi mange af dem! Udover det så er det vildt dyrt at bo der!
    Vi fandt et motel til omkring 70 dollars, hvilket jo egentlig var over vores budget, men det var det billigste vi kunne få i Monterey, som var den nærmeste by.

Så kom dagen hvor den forfærdelige nyhed kom til USA. Vi var kommet til fyrtårnet og kørte straks til San francisco, hvor vi fandt et hotel tæt på lufthavnen. Vi brugte aften på at se de vigtigste ting i San Francisco som Pier 39, Fishermans Wharf og selvfølgelig Golden Gate Bridge.

D. 3/9 fik vi morgenmadsbuffet efterfulgt af en lille shoppingtur efter et USB, så jeg kunne få alle Louises billeder fra turen. Til sidst måtte jeg sige farvel til min dejlig rejsemakker gennem lidt over 1,5 måned. Jeg får hende ikke at se i et helt år - hun bliver i den grad savnet! Det positive er, at hun i det mindste kommer hjem igen.

Tak til alle jer som har fulgt med på min tur, det har været fantastisk. Tak til min dejlige familie, min kæreste og mine venner for at være der i en tid, hvor det er og bliver lidt hårdt.