21.07.17: Tredje dag i Wien

July 21, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 26 °C

I dag var vores sidste dag i Wien og eftersom at planen var at Joe skulle med nattog i aften, så skulle alle hans ting pakkes og han skulle have lidt af mine ting med også. Det ville gøre min sidste uge en del lettere. Igen jeg har en meget sød kæreste ☺️
    Efter en ordentlig omgang pakning og flytning af film og tv-serier var klokken allerede blevet 12, så vi måtte se at komme afsted.
    Planen i dag var at tage op nord for Wien for at se udover byen. Det krævede en tur med u-bahn og en bus, men det var hele turen værd. Vi kom dog til at stå af bussen nogle stop før, så det betød at vi måtte gå op af bjerget, men det var også en oplevelse værd. Selvom vi ikke havde planlagt at vandre, så kom vi til det alligevel - jeg tror det ligger til os, at vandre. Heroppe fra forstod man først hvor stor denne smukke majestætiske by er. Vi kunne nærmest ikke se hvor vi havde gået henne fordi der er så meget by rundt om. Vi stod og nød udsigten lidt inden turen gik ned igen. Denne gang valgte vi dog at tage bussen.

Næste step på planen var at få den berømte schnitzel hos Flugmüller, som var den gamle restaurant. Klokken var blevet 15, da vi ankom og der var heldigvis et bord. Vi blev dog hurtigt opmærksomme på, at dette var en meget populær restaurant. Folk nåede næsten ikke at rejse sig, før der kom nye til. Da tjeneren 10-15 minutter senere efter bestilling kom ind med to KÆMPE schnitzler, tror jeg, vi så meget overrasket ud. Jeg ville i hvert fald gerne have set os fra sidelinjen. De to schnitzler var på størrelse med en tallerken hver. De var 34 cm i diameter stod der på en plakat som hang bag ved Joe. Denne havde jeg desværre ikke set før vi havde bestilt, for så tror jeg nok vi havde valgt at dele en. Imponerende nok så kom Joe igennem hans, men da jeg nåede halvvejs var jeg helt færdig. Vi havde næsten ikke rørt vores kartofler, som vi havde fået ved siden af. Det var fuldstændig vanvittigt! Vi kunne trille ud af restauranten, da vi var færdige.

Under middagen var der en lille krise angående Joes hjemtur. Der er åbenbart kommet en ny regel, om at man skal have pladsreservering på toge mellem Tyskland og Danmark om sommeren. Dette vidste vi ikke noget om, så Joe havde ikke booket en billet på turen hjem og nu var der ikke flere pladser. Han stod nu med en siddeplads i et nattog og så skulle han vente 6 timer i Hamborg for at komme med et tog, som havde plads. Det blev derfor besluttet, at han ventede med at tage hjem til imorgen også rejste hele dagen i stedet for. Vi havde derfor en hyggelig aften på vores hotel, hvor vi brugte tiden sammen.

I morgen er det store rejsedag for os begge. Lidt længere rejse for Joe end for mig. Jeg smutter til Salzburg i et par dage inden jeg forhåbenligt smutter til sydtyskland.