Florida 2019

• 0videos
  • 18.9kkilometers
  • 16.2kkilometers
  • Day 1

Vliegen en eerste dag

March 11, 2019 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Onze vliegreis begon om 5 uur. We moesten vroeg op het vliegveld staan en onze bagage inchecken. De vlucht naar portugal was prima. Het vliegtuig had geen tvtjes, maar we waren ook met 3 uur in portugal. Onze overstap was heel kort en blijkbaar heb je voorrang als je alleen een rugzak hebt. Deze vlucht duurde iets minder dan 9 uur, want we hadden wind mee. We sliepen en keken wat films. Naast ons zat een man in zijn eentje op twee stoelen en maakte er een waar zwijnenstal van.

Onze aankomst was prima! Het was ontzettend warm, maar we waren zo door customs en onze bagage was ook heel snel bij ons.
    Daarna gingen we onze auto halen, wat vrij letterlijk halen was. We kregen een kaartje en mochten een auto uitzoeken. De sleutel zat erin. Dus we rijden een witte fiesta.

Vervolgens gingen we naar mijn tante en oom. Ze wonen in Miami, dus het was maar een stukje rijden. Ze hebben een leuk huis, wel vol. Met hen zijn we naar de Walmart geweest, maar we waren zo moe. Ze namen ons ook mee naar een cubaanse bakkerij voor eten. Een goeie eerste dag.

• Day 2

Denny's en walmart

March 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Het gekke is dat in Amerika alles anders is. We zijn vandaag gaan ontbijten bij Denny’s, een keten wat bekend staar om zijn grote ontbijt. Ik had een All American Breakfast, wat erg engels aandeed, papa had Moon over my Hammies en Pim en Geert hadden T-bone steal breakfast. Je krijgt zo veel!! En unlimited refills van je drankje, wat al in een mega glas komt. Pfffft wat een ontbijt.

Daarna zijn we naar Walmart gegaan. Alles is hier groot. Zelfs de uien zijn hier groter dan in Nederland. We hebben lekker eten geshopt, alvast wat souveniers en een sim kaartje voor bellen en internetten hier.

• Day 2

Great American shopping

March 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Na ons ontbijt en het bezoek aan walmart, zijn we naar een aantal shopping malls gegaan, om Amerikaans te shoppen. We zijn bij een Best Buy geweest, wat een mega grote mediamarkt- achtige winkel is. Hier waren veel apparaten en zeker bij de wasmachines en koelkasten hebben we verwonderd staan kijken. Zo groot als die zijn! Daarna zijn we bij de target geweest, waar ze zo goed als alles verkopen wat je in huis nodig kan hebben. De hoeveelheid merchandise die ze hier verkopen is echt geweldig. Van alles ligt er wel wat! Daarna zijn we naar de dademall geweest, een wat luxer winkelcentrum met winkels van alle grote merken. Hier hebben we gegeten bij philly’s burgers, waar je frietjes krijgt met een berg cheddar en spekjes. De limonade was vooral erg lekker, maar wel mierzoet! In dit winkelcentrum was een Lego store, een Disney store en een winkel met Tesla’s. Bij de Disney Store ben ik natuurlijk even los gegaan! Deze was veel groter dan in de UK en ze hadden ook meer voor volwassenen!
    Toen zijn we terug gegaan naar tante dee en oom ton. Zij namen ons mee naar de Dolphin Mall. Dit zou dichtbij zijn, maar hun dichtbij is heeeeel anders dan onze dichtbij, aangezien het bijna drie kwartier rijden was. Dit winkelcentrum was ongeveer de grote dat je een Amerikaans winkelcentrum zou verwachten. Éen van de winkels had zelfs een eigen aquarium. Hier zijn we voor het eerst naar een Hot Topic geweest. Dit is een winkel met allemaal spulletjes die passen bij elke fandom! Vooral de blindbags zijn erg leuk!
    Er was een groot foodcourt waar we lekker hebben gegeten en daarna gingen we terug naar huis. We waren super moe!

• Day 3

Hollywood en Beach

March 13, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag besloten we naar het strand te gaan en Miami een beetje te verkennen. We zouden beginnen met naar een vinyl winkel gaan, maar naast dat de buurt een beetje onguur was, was het ook dicht. Dus zijn we toen naar een Wendy’s gereden in Hollywood om te brunchen. Wendy’s is eigenlijk gewoon een Mac en ze hebben dus ook soort gelijk eten. De portie waren iets schappelijker dan bij de Denny’s maar het drinken was nog steeds gigantisch veel.
    Het meest interessante hier was echter de wc. Hier was namelijk een mevrouw constant naar mij aan het roepen dat haar wc deur open was zodat ik naar binnen kon... ik heb geen idee waarom ik dat zou willen en ik ben heel stil een ander hokje ingegaan. Verward was ik in ieder geval.
    Volgende op de lijst was de Michaels, een mega grote arts and crafts winkel. Zowel Pim als ik hebben ons hier goed vermaakt en leuke spullen gescoord!
    Daarna zijn we naar Hollywood Boulevard gereden voor nog een vinyl zaak, maar ook deze was gesloten...
    Hollywood Beach was super mooi en heel erg schoon. Het was helaas niet zonnig en er stond veel wind. De wind zorgde echter dat het minder warm voelde, wat welkom was. We hebben daar over het strand gelopen en de boulevard. Overal stonden mooie hoge palmbomen en cactus planten. We hebben ook kokosnoten zien hangen!

• Day 3

Chilli's

March 13, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Na ons avontuur op het strand besloten we terug te gaan richting tante Dee en oom Ton. Onderweg wilden we een stop maken bij de Barnes en Nobles, een mega boekenwinkel. Het eerste adres stuurde ons alleen een national park in, waar natuurlijk helemaal geen boekenwinkel zat. Uiteindelijk vonden we er 1 in de buurt van papa’s hotel. Hier hebben we nog wat gekeken en gekocht.
    Daarna zijn we naar tante Dee en oom Ton gegaan om samen wat te eten. Namelijk Steak! Oom Ton zei dat Chilli’s de beste steak heeft, dus gingen we met z’n alle de mini van in op weg naar sweetwater.
    Het eten was geweldig, maar zoals altijd heel erg veel. De steak was erg lekker en zeker niet iets wat je bij ons zo zou kunnen krijgen. De unlimited refills van het drinken is ook echt een uitkomst met al het zoute eten! En het toetje was ook zo lekker!! Een gietijzere pannetje met cookie, ijs en choco saus. Mijn god zo lekker!
    Het was super gezellig en het eten was top!! Wat wil een mens nog meer.

• Day 4

Drive to Orlando

March 14, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag begon onze reis naar Orlando. Volgende week gaan we nog naar tante Dee en oom Ton, dus we hoefden niet echt afscheid te nemen. Het was ongeveer 3:30 uur rijden naar Orlando. Onderweg zijn we gestopt om te brunchen bij een weg food court. De onderweg stops zitten hier midden tussen de wegen in ipv aan de rechterkant van de weg.
    We overnachten vandaag 1 nacht in het Serlago Resort en dan gaan we morgen over naar een Disney Resort. Het hotel waar we nu zitten is redelijk oud, maar heeft wel een gezellige sfeer. Bij het hotel hadden we afgesproken met een vriend en oud collega van papa, die gaat ook mee naar Disney!
    We hebben een redelijk grote, beetje oude kamer op de eerste verdieping. Het hotel bestaat uit allemaal losse gebouwen met twee verdiepingen.
    We zijn daarna naar de Orlando Premium Outlet gereden, hier was de Disney Character Store, wat een outlet is voor de spullen van de Disney parken! Hier zijn we goed geslaagd!
    De mannen zijn nu wat gaan eten en ik kijk tv op een zeer dikke oude tv, inclusief static!

• Day 5

Magic Kingdom part 1

March 15, 2019 in the United States ⋅ 🌙 17 °C

Here are some pictures from Magic Kingdom!

• Day 5

Magic Kingdom Blog

March 15, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag gingen we naar Magic Kingdom. We moesten vroeg ons hotel uit, zodat we in ons Disney hotel konden inchecken. We zitten in het Disney’s All Star Music Resort! Het inchecken duurde een beetje lang omdat wij graag kamers in de buurt van Papa’s vriend wilde hebben. Dit lukte uiteindelijke en we kregen onze magic bands, buttons en gratis extra fastpasses!
    De magic bands zijn onze entree tickets, fastpasses, hotelkamer sleutels, foto bewaarders en nog veel meer. Super fijn en gratis bij onze boeking!
    Vanaf het hotel konden we met de bus naar Magic Kingdom en gelukkig waren we er best vroeg. Hierdoor waren we snel in het park en konden we aan onze eerste attractie beginnen.
    We zijn eerst in de Jungel Cruise gegaan. We hadden een super sarcastische skipper die veel woordgrapjes klaar had voor onze cruise. Geweldig! Daarna moesten we snel door naar onze fastpasses voor Splash mountain. Deze attractie is zo ontzettend tof! Alleen werden we wel zeik nat. Gelukkig is dit in het warme weer van Florida geen probleem! Daarna hebben we Haunted Mansion, Little Mermaid, Space Mountain, Carousel of Progress en the people mover gedaan en hebben we in Tomorrowland gegeten. Tip: als je bij een self service restaurant vraagt om een cup of ice water, dan krijg je gratis water! Super fijn met dat warme weer!
    We hebben daarna Pirates of the Caribbean gedaan en een speurtocht, de Enchanted tiki room, It’s a Small World en Hall of Presidents. De laatste was veel mooier en interessanter dan we hadden verwacht! Er was een geweldige video en audio animatronics van alle presidenten!!
    We zijn ook nog naar Country Bear Jamboree gegaan, Seven Dwarfs Mine Train en Geert heeft de raket de ruimte in zien gaan! We aten bij een restaurant tegenover Splash mountain en besloten onze laatste extra fastpass in te zetten voor Big Thunder Mountain. Na een lange dag gingen we op weg naar de uitgang en deden onderweg Haunted Mansion, Winnie the Pooh en Buzz Lightyear!
    Een zeer lange maar geweldige dag!!

• Day 6

Animal Kingdom

March 16, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

Dag twee stond Animal Kingdom op de planning. Ons hotel ligt in de Animal Kingdom Area wat betekend dat we super snel bij het park zouden zijn. We besloten te ontbijten bij het hotel. We hadden Mickey waffels!! Daarna snel met de bus mee naar het park.
    Animal Kingdom is een unieke dierentuin met pretpark elementen. Je gaat op avontuur door verschillende wereld delen en ziet daar dieren en attracties. We begonnen met Avatar land, the World of Pandora. Dit is een deel van het park waar ze de planeet Pandora hebben nagebouwd tot in detail. We hebben hier Navi’i river journey gedaan, wat een hele mooie dark ride is. Zeker het gebied zelf is ontzettend mooi!
    We besloten ook om een deel van een soort speurtocht naar stickers en opdrachten te doen à la jonge woudlopers.
    Vervolgens liepen we over Discovery Island, langs de Tree of Life naar Azië. Hier hadden we fast passes voor Expedition Everest, een ontzettend coole achtbaan door Mount Everest. Hij was zo tof dat we gelijk daarna nogmaals gingen.
    Het volgende was een wandeltocht langs verschillende beesten, waaronder tijgers. Dit was ontzettend mooi opgezet, maar wel gewoon dierentuin achtig.
    Aan dit pad lag ook een meet & greet met Mickey and Minnie. Het gebeurd niet vaak dat je met beide op de foto kan, dus we gingen ervoor!
    Vanaf daar liepen we naar the Tree of Life, waar de show It’s tough to be a bug draait. Ontzettend grappige 4-D show, met minder gezellige spinnen die uit het plafond komen. Bah.
    Daarna zijn we richting het Dinosaur deel gegaan, waar we hebben gegeten en een Nederlandse Cast-member tegen kwamen. Ook hebben we hier verschillende Disney vrienden ontmoet: Oom Dagobert, Launchpad (Turbo) en natuurlijk Donald zelf!
    We hadden daarna fastpasses voor Dinosaur, een tijdreis ride waarmee we naar de prehistorie gingen. We werden meerdere keren vanuit het donker aangevallen door Dino’s, wat ik een minder groot succes vond.
    Na Dinosaur kwamen we Pluto tegen, dus natuurlijk gingen we ook met hem op de foto.
    Vervolgens gingen we naar een soort ouderwetse carnaval waar wat dino attracties waren en gingen we in een achtbaan de draaide en plots keerde.
    Het beste was Avatar Flight of Passage. Dit was wel zo’n prachtige en briljante attractie! Je wordt echt in de wereld van Avatar gezogen en je gaat naar Pandora op een Banshee! Het voelde zo echt en de effecten waren zo goed! Ik snap dat de rijen ontzettend lang zijn voor deze ride. Het is iets wat je moet beleven om te begrijpen.
    Daarna besloten we te gaan eten en liep de computer waarop wij onze bestelling hadden gedaan vast! De cast members ware super aardig en voor het ongemak kregen we ons eten gratis. En toen we daar ook nog lang op moesten wachten kregen we extra frietjes gratis! Wat een service.
    Tijdens het eten begon het helaas te hozen en het is niet meer gestopt. Hopelijk is het morgen droog!