• Beach Grand Pacific

January 2, 2020 in Nicaragua ⋅ 🌙 25 °C

Zo moe word je wel van zo'n dagje als vandaag. Ik lig nu lekker onder de vin in een vakantiehuis. Joanne ligt naast me te slapen. O wat was ze moe en ze wilde niet naar bed.
    Vertrekken met zijn 7e is wel wat meer werk als alleen 2 nachtjes weg. Maar de meiden pakken zelf hun spullen in en alles wordt verzameld in de grote rode koffer. Dit is nu de derde keer deze vakantie dat we op pad zijn er komt wel beetje routine en soort van taakverdeling. Cors verzameld alles voor in de doos, koelbox en hijst alles op het imperial, Claudia maakt huis nog even aan kant en checkt of alles dicht is. En ik probeer mijn bijdrage te leveren met waar ik denk mee te helpen. tja tja tja we zijn een team!

Rond 10 uur zijn we vertrokken en na een Pops ijsje was het nog ongeveer uurtje rijden. Onderweg in de auto genoten van wat buiten allemaal te zien is en van kletsen met Corstiaan.
    Het was wel even wennen aan de warmte toen we uitstapten. Een soort van picknick als lunch met oliebollen en saucijzenbroodjes, want oei het brood vergeten. Ome Danilo had op verzoek krentenbrood gebakken maar dat wacht ons dan thuis wel. Het is hier best afgelegen dus zullen we met wat we hebben doen. Vanmiddag in de zee gezwommen, wat blijft dat toch heerlijk die golven!. Stukje met Claudia gelopen langs het strand. En daarna weer even in het zwembad bij het clubhouse. We hebben wel beetje gelachen om ons vakantiehuis en er wat spreekwoorden op losgelaten: kat in de zak huren, vergane glorie. Helen en Hanna stijgen naar hogere sferen, met hun ronkende airco vliegen ze zo weg.

Merk al weer meer bezig te zijn met terugreis en dingen die in Nederland wachten in m'n hoofd. Weet niet of komt door even wat mensen uit NL gesproken te hebben en wat meer berichtjes. Maar het is ook weer bijna lang genoeg geweeat. Het vakantie vieren vind ik heerlijk en vooral samen dingen doen en op pad gaan. Het gezinsleven heeft zulke mooie kanten en momenten. Maar soms vind ik het ook intensief merk ik de laatste dagen. Of heb ik gewoon beetje zin in rust, heb weer even bewondering gekregen voor ouders die van s ochtends tot s avonds in de weer zij n.

Vanavond heerlijk sterren gekeken op balkon. Zo leuk opeens tijdens spelletje quick gesprekje met Helen & Hanna. k was beetje moe over voor en nadelen van huidige vakantieplek te praten. Dus gooide op dat er ook mensen "onvrijwillig" kamperen in Griekenland. Toen kwam er heel gesprek over vluchtelingen, en dat Nicaraguanen eerder naar andere landen vluchten. Daarna dat Nicaragua 2e land is op westelijk halfrond en Nl bij 10 rijkste landen. Kinderen met rijke ouders in de klas, klasgenootje met Asperger en het eindigde met dat je het niet moet geloven wat iemand over je zegt om je te plagen.