• Day 9

Lomba Da Fazenda - túra a parton

September 5, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Szóval, láttuk hogy van itt valami körtúra, 6 km körül, elindultunk. Először rossz felé mentünk, aztán másodjára is :D de legalább láttuk a helyi templomot és temetőt (annyira hangulatosak itt a templomok, mindegyik hasonló stílusú, kicsit nekem mexikói, sőt inkább western film hangulata van mindnek) meg boldogan legelésző teheneket (mindenhol ott vannak).
    Aztán az ösvény elkezdett lefelé kanyarodni. Meredek lépcső, de nem arra visz a jelzés. Kata mondta menjünk kicsit arra. Bevallom eléggé fostam :D baromi meredek, cikk cakk lépcső a meredek szikla fal oldalában, egyik oldalon a szikla, másikon a szakadék, lent a tajtékzó óceán. Végül leértünk az aljába, és hát a látvány mindenért kárpótolt, gyönyörű. De még vissza is kell menni :S
    Felfelé már nem volt olyan félelmetes.
    Ezután az ösvény érintett pár kilátó pontot, egyik jobb mint a másik. Folytattuk az utat magas, nádfalak között legelőkkel körbevéve. Egy kanyar után meredek ösvény lefelé, és elkezd irgalmatlanul fújni a szél, majd jött a permetező eső. Mi legyen? Ha vissza fordulunk, ugyanannyi, mintha végig megyünk. Akkor menjünk tovább, hátha.
    Mellettünk most meg embermagasságú agavék, Katát meg is szúrta egy miközben le akartam fotózni vele, de gyorsan bekötötte az ujját száraz valamilyen levéllel 😂
    Hopp, közel az óceán, mindjárt lent vagyunk, az eső most már esik, esőkabát rajtunk, és megláttuk lent az egyik híres turista látványosságot: egy medence közvetlenül az óceán parton. Máskor nagyon szuper lehet, fürdés a medencében és az óceánban is, most a hatalmas hullámok átcsaptak a szélén és az óceán vize keveredett a medence vizével. Amúgy nagyon érdekes volt így, esőben is, és közben ijesztő meg nyomasztó is kicsit, ahogy a nagy nagy hullámok csapdosták.
    Végül elállt az eső, gyors pár fotó, menjünk tovább.
    Az út egy régi vízi malom és egy Camping mellett ment el. Tök jó helyen van a Camping, patakpart, nagy fák, völgy tövében, szuper hely. És persze van sok grillező hely is, fa oda készítve. Aki sátorozni akar, annak ajánlom ;)
    Végül sok sok felfelé kapaszkodás után beértünk a falu szélére. Aranyos kis régi házak, meg néhány elhagyatott ház, aztán a falu temploma megint, beugrottunk a boltba ebédet venni, találtunk frissen sült csirkét nyami. Máshol már láttuk, most meg is vettük: itt közepén ketté vágják a csirkét, és ketté hajtják, és úgy sütik meg egyben. Remek ötlet.