• Day 9

Cha Gorreana - teaültetvény 1883 óta

September 5, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Ezt írja az index:
    "Összesen három helyen termesztenek teát Európában: egy angol kisvárosban, Szocsi mellett és az Azori-szigeteken. Utóbbin a Gorreana az egyetlen olyan teagyár, ami 1883 óta szünet nélkül üzemel, így ez Európa legrégibb teagyára. A gyárat és a szüretet bárki megnézheti, ahogy a teaföldeket is körbesétálhatja. "

Könnyű megtalálni, a főút mellett van, látod körben a tea ültetvényeket. Hihetetlen látvány. A látogatás ingyen van, körbe mehetsz a 'gyárban', látod, ahogy szárítják, csomagolják, nagyon érdekes, és végig finom tea illat van. Sőt, van egy szoba, ahol meg is kóstolhatod. Teljesen ingyen. Amennyit akarsz.
    Miután megnéztük a gyári folyamatot, ki sétáltunk az ültetvényekre, ilyet is csak filmekben lehet látni. Gyönyörű. Az óceán part, a tea cserjék mindenfelé, ahogy követik a dombok vonalát, látni hol és hogyan készül, nagyon izgalmas.
    Vissza tértünk a központba, ahol vettünk egy pulcsit meg lekvárt meg likőrt, teát persze nem 😁 Amúgy nagyon olcsón lehet venni, 50 filter valami 3 euró, és hasonlók.
    Viszont szerettünk volna még ott a teázó részén enni egy sütit és inni mellé teát. Süti pipa, nagyon finom volt, bár nem tudom mi lehetett, és a tea itt is ingyen. Fekete vagy zöld helyben termett és készített tea, finom, forró, aromás.ajd viszünk haza is.