• Day 16

P. Delgada és az Albarnaz kilátó

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Sok sok kanyar után végre leértünk Ponta Delgada-ba. Ami szintén nem az óceán szint még, láttam fotókat messzebbről és akkor látszik, hogy igen meredek sziklák vannak alatta még hosszan, kivéve a campingnél a város túlsó végén, ott már csak egy rövid séta a part. Mert van camping itt is. Van még Faja Grande-ban és Santa Cruz-ban is, legalábbis mi ezt a hármat láttuk, mindhárom ingyenes, nagyon tiszta, van zuhanyzó minden és kimondottan hangulatosak, valamint az ott sátorozó közösség is tök normális egyszerű átlagos hátizsákos turistáknak tűntek. Mindenhol van grillező oda készített fával, szóval aki sátrazna, annak ez a tökéletes hely. Az idő is kellemesebb szerintem, mint Sao Miguelen, kevésbé van hideg esténként, még ha több is a csapadék.
    Elkalandoztam, bár egyebet nem is tudok Ponta Delgada-ról mondani, olyan világ vége, semmilyen. Körbe a hegyek, sziklák, szembe Corvo, a környék elképesztő, de a település nem 😂 Ja, közben kaptunk egy smst az autó kölcsönzőtől, hogy mégse 7re,hanem 6ra vigyük vissza a kocsit mert kell másnak. Köszi, jófej dolog, de nem gond, akkor lassan indulunk vissza.
    Előtte kimentünk a település közeli világítótornyához, elvileg ez Európa legnyugatabbra lévő világítótornya. Majd egy kicsit felsétáltunk a kijelölt hivatalos túra ösvényen, innen indul egy 14km-es gyaloglás Faja Grande-ba, végig az óceán parton a magas szirtek szélén, aztán valahogy le is ereszkedik rajtuk keresztül, ezt majd legközelebb megnézzük. Irány az út, hajrá fel le kanyargós út, menjünk vissza a keleti partra.