• Day 20

Ponta Delgada Nap

September 16, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Már bebarangoltuk, úgyhogy kicsit tanácstalanok voltunk mit csináljunk
    Ittunk egy jó kávét egy szép templom mellett a téren, elsétáltunk a kikötőbe, mert akartunk menni ma Moby Dick-el megint bálnát nézni, hátha most látunk is, de mára már tele vannak holnap nincs, mert szar idő lesz a tengeren és egyik bálna néző sem megy ki holnap, így végül lefoglaltunk két helyet utolsó nap délelőttre.
    Innen kis vásárlás, császkálás, elsétáltunk a hostel felé, ahol az elején voltunk, de régen volt.
    Majd elmentünk egy parkba, amire azt mondják, nagyon gyönyörű botanikus kert. Jardim José da Canto - José do Canto Garden
    R. Jose Do Canto, 9500-076 Ponta Delgada, Portugal
    +351 296 650 310
    Belépő fejenként 4 euró, de elvileg nagyobb is meg jobb is mint az ingyenes Jardim António Borges volt. Hát, végig sétáltunk, piknikeztünk egyet, tényleg szép és érdekes növények vannak, de az az igazság hogy a Borges ezerszer izgalmasabb, vadregényesebb, érdekesebb volt, és az ingyen is volt. És bár területileg az kisebb, mégis több időt töltöttünk el ott. Ez is jó lenne, ha nem lenne a másik. Önmagában nagyon szép, de magasra tette a lécet az ingyenes. Ha erre jártok, akkor inkább ott töltsetek el egy fél napot. Ott van több kis tó, romok, barlangok, patakok és több madár is, meg jobb büfé.
    Volt nálunk sör meg nasi, ha már itt vagyunk, igyunk meg valahol az óceán parton, de itt végig a kikötő van, akkor séta. Elmentünk egy kicsit távolabb, leültünk a sziklákra, néztük ahogy horgászik egy helyi és szinte percenként fogja a halakat egy sima bambusz rúdra akasztott horoggal, ittuk a sört, élveztük a partot.
    Enni se lenne rossz, a Moby Dick környékén vannak kiülős helyek, nézzük meg. Már előre kinéztük, hogy van 28 euróért két személyes seafood rice, Kata rég szeretne paellát enni, legyen. Plusz van zöld boruk is, ezt is próbáljuk ki. A zöld bor nem a színe miatt az, hanem mert nagyon friss, egy bizonyos fajtából készül, lájtos ízű. Kérni akartunk egy pohárral, de csak üveggel lehet. Miért ne 😉 Kihozták, kimondottan finom, tényleg, kellemes, könnyű.
    Majd hozták az evőeszközöket, akkor ijedtünk meg. Kanál, egy kb diótörő szerszám és valami kaparóka. Aztán egy nagy tálban kihozták a tengeri kütyüs rizset is
    Hát, leizzadtunk és nagyon röhögtünk, ebből mi lesz 😂 Kis rózsaszín rák, azt már meg tudjuk pucolni. Nagyobb rák darabokban páncéllal, akkor ehhez kell a fogó. Meg kétféle kagyló. Kis fehér kis hússal ami kifőtt belőle és nagy fekete kagyló amiből nekünk kell kioperálni
    Nagy levegő, hajrá. Nem volt egyszerű, repült minden mindenhova 😂 De ízre egész kellemes volt, kicsit mint a halászlé, csak tengeri cuccokkal. Nem lett a kedvenc, de ez is pipa, és tényleg nem volt olyan katasztrófális 😊
    Ezután még sétáltunk, felmentünk a nagy lépcsőre a kikötőben meginni még egy sört, megnézni a naplementét ami vicces mert full fekete volt az ég az óceán felől, de végül megmutatta magát a lemenő nap, majd irány vissza a szállás és pihi. Reggel átmegyünk Furnasba kukoricát és cozidot enni. Legalábbis ez a terv 😉