Régóta terveztük, most megvalósítjuk :) Irány az Azori szigetek!

Indulás

August 28 in Hungary ⋅ ☀️ 32 °C

Decemberben láttam egy fotót róla, Kata küldte át. Annyira szép táj volt, hogy rakerestem, ez vajon mi lehet. Hát, szerelem első látásra 😍
    Aztán tervezettük, hogyan lehetne eljutni, milyen messze van, mennyibe kerülne stb.
    Majdnem kimentünk önkénteskedni, találtunk helyet is, egyeztettünk is velük, de végül az időpontok nem stimmeltek. Addigra viszont már annyira beleéltük magunkat, hogy eldöntöttük: megyünk.
    Sok hónap tervezgetés, guglizás, szállás keresés, repjegy foglalás stb stb stb és ma indulunk is :)

Először irány Lisszabon, aztán pénteken tovább Sao Miguelre.

Urban Garden Hostel

August 28 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Megérkeztünk, fél óra busz a reptérről és már meg is van a szállás. Kívülről kicsit merész volt elsőre, de belül nagyon jó :) ráadásul a recepción egy magyar csaj volt, szóval még egyszerűbb volt a becsekkolás.
    Körbe mutatták utána, lepakoltunk, és irány lassan az éjszakai Lisszabon :)

A szállás két estére 60 eur, kártyával lehet fizetni, meg van 10 eur deposit a beléptető kártyára, az készpénzes, de vissza, adják.
    A sör (Cristal) 2 eur, de 19-21 óra között happy hour van és, csak 1.5 eur :D megkóstoltuk, jófajta 👍
    Akik itt laknak első látásra szimpatikusak, sok hátizsákos turista mindenfelől. Bár az első hostel az életünkben, de egyelőre egyáltalán nem kényelmetlen, sőt, tök hangulatos az egész :)

Lisszabon este

August 28 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Nézzünk várost, csak úgy, bele a közepébe. Sugárút, meredek utca villamossal, óváros, miradouros, esti fények, hangulatos kis éttermek, folyó part és még sok minden.

A legjobb, hogy ötször szólítottak le, kérek e kokaint vagy füvet, de most inkább nem 🤣🤣🤣🤣

Aztán kerestünk valami éttermet, és véletlenül találtunk egy nagyon cuki hangulatos sarki épületet. Grillezett szardínia, grillezett borjú és egy egy sör.Read more

• Day2

Lisszabon nappal

August 29 in Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

Séta, séta, Castel de Sao Jorge kívülről, miradourok, megkóstoltuk a pastel de natat, irány a 28as villamos. Haaat, legalább egy órát kellett volna várni a sorban, ezért inkább irány a folyó part, közben lentről megnéztük a liftet, és most pihegünk egy kávézóban. A 28as inkább majd később, most kimegyünk az óceán partra, ha sikerül megtalálni mi megy oda :)
    Ja, és ma még senki nem akart nekem kokaint eladni :( Cserébe egy csomó tuktukba akartak beinvitálni minket :D

• Day2

Costa de Caparica

August 29 in Portugal ⋅ ⛅ 26 °C

Hát nem volt egyszerű. El kellett jutni a golden gate híd kinézetű hídig, megkeresni a 153as buszt. Ahol voltunk, onnan a 714es busz kellett volna. De nem jött. Akkor sétáljunk, csak 4 km. Aztán elment mellettünk a busz :D
    Végül csak meglett a 153as megállója, de azt sem volt egyszerű meglelni az Alcantran.
    Szóval utána busszal át a nagy hídon, és 20 percen belül itt is voltunk. Jó hosszú homokos part, jó nagy hullámok és sok sok szörfös, és millió ember.
    Letelepedtünk egy helyre, én bementem fürödni is, de csak a szélére, nekem elég nagyok voltak úgy is a hullámok :)
    Egy csapat halász épp akkor húzta ki a hálóját, jó sokan körbe is vették őket, látvány halászat ezerrel, túl sok fogás nem volt.
    Kicsit elfáradtunk az egész napos mászkálás után, így kerestünk egy kis parti éttermet, ettünk hamburgert és tintahalat (cuttlefish?) meg ittunk két sört. A tintahal meglepően jó volt, a hamburger elment.
    Na menjünk vissza a hostelbe, zuhanyozni kéne meg pihenni, bár sok mindent még nem néztünk meg, de a meleg meg a sok sok séta (26000 lépésnél tartunk, 17km kb) után kicsit le kéne pihenni.
    Keressük meg a 153as buszt. Hát nem sikerült :D annyira törpe buszmegálló táblák vannak, hogy egyszerűen elmentünk mellettük. Az volt a szerencse, hogy pont jött egy busz és elé szaladtunk. Ja, a városból egy buszjegy a buszon 3.4 eur/fő. Fyi.

Ja, és tök gáz, a parton csak egyszer akartak kokaint/hasist/füvet eladni nekem, hát ennyiiii? :D

Let's fly to Azores

August 30 in Portugal ⋅ 🌙 17 °C

Hajnal 4.20, ki az ágyból, gyors pakolás, kicsekkolás. Este szembesültünk vele, hogy hajnalban nem jár az a busz, ami a reptérre megy. 25 perc helyett átszállással egy óra lenne a busz út, de az meg hajnal 3kor indult volna és már 4kor kint lennénk, a gép meg 7kor száll fel. De még a metró se jár 7 óráig, az Airport busz is 7.30kor kel, mi legyen. Uber jó lenne, de ha itt semmi nem mozdul hajnalban, Uber miért mozdulna. Rakerdeztunk este, mondták az mindig van.
    Szóval uberen keresztül hívtunk autót, 7 euróért ki is vitt minket a reptérre, és most már várjuk a felszállást. Hahó Azori, jövünk :)

Sao Miguel érkezés

August 30 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Olyan 40-50 perc késéssel sikerült felszállnunk. Az út teljesen nyugis volt, kaptunk kis, reggelit, kávét, mindent, majd megláttuk a távolban az Ilha Verdét, vagyis a zöld szigetet, Sao Miguelt 😊😊😊😊
    Landolás, örömködés, és irány megkeresni az első szállást. Helló Ponta Delgada 🤘

Első nap, első szállás

August 30 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Hát végre landoltunk. Az idő tökéletes, főleg ahhoz képest hogy az utóbbi hetekben folyton felhős meg esős képeket láttunk a szigetről.
    És ha, már szép az idő, és ha már nagyon szép a sziget és nincs se autónk se busz járatot nem láttunk, ezért elsetaltunk a reptérről a szállásig. Csak 4km :D de ilyen szép időben ennyi csomaggal semmi gáz 😊

Amit eddig láttunk Ponta Delgadaból, az nagyon szép és, kedves. Megkerestük a szállást, persze elsétáltunk előtte, mert megzavart hogy kis kórus énekelt nagyon szépen mellette :D végül meglett az ajtó, pont jött ki valaki, ezért bementünk hogy ott hagyjuk a csomagokat 2ig,mert akkor lehet átvenni a szállást...

Pont össze futottunk végül a sráccal aki intézi a szobákat, és mondta hogy most is becsekkolhatunk, szuper. Körbe vezetett minket, jó fej, segítőkész, mesélt pár dolgot mit hogyan érdemes megnézni (pl a nagyon népszerű helyekre inkább kora reggel, mikor még nincs tömeg, vagy kora este, ilyenek). Lepakoltunk a szobába és irány a város és az óceán part, a kikötő, és amit még sikerül találni, megnézni.