• Day 11

Parc National du Jbel Toubkal - den 1

May 19, 2014 in Morocco

Následující dva dny nás čekala túra na nejvyšší horu severní Afriky a zpět. Výchozím bodem pro výstupy na Džebel Tubkal je horská vesnice Imlil (1740 m n.m.), kam jsme dojeli kolem jedné hodiny. Cestou sem z Taroudantu jsme však ještě museli během dopoledne přejet 200 km přes hory a překonat horský průsmyk Tizi n´Test v nadmořské výšce 2100 m. Ve vesnici jsme nechali auto, nakoupili poslední zásoby a vyrazili směrem nahoru. Na začátku jsme sice párkrát netrefili správný směr, ale po chvíli jsme se chytli nejdříve tří marockých turistů a poté česko-slovenského páru a společně ušli několik kilometrů až do vesnice Šamharúš, která leží zhruba v půli cesty k vrcholu. Cesta sem vede krásnou přírodou s vrcholky zasněžených hor v pozadí, není ani moc náročná a nabízí i několik občerstvovacích stanic. Další část cesty je již o něco prudší, ale spíš než o výstup se pořád jedná jen o jakousi náročnější procházku, jak tvrdí Lonely Planet. Většina horalů, stejně jako my, přespí přímo pod vrcholem Tubkalu v chatě v nadmořské výšce 3200 m. Kromě chaty Neltner, spravované francouzským svazem alpinistů, je zde nově postavená také chata Muflon, která je však o poznání dražší a má i méně návštěvníků. Zakotvili jsme tudíž v téměř plné chatě Neltner, kam jsme z Imlilu dorazili zhruba po 3,5 hodinách a kde ještě měli naštěstí místo k přespání pro nás oba (noc 90 Dh). Během večeře jsme si ještě popovídali s dalšími Čechy a šli spát. Ačkoliv až doteď jsme za celou dobu v Maroku nenarazili na jediného českého turistu, v horách Vysokého Atlasu jakoby se s nimi roztrhl pytel.Read more