• Day 3

Lausanne

June 12, 2008 in Switzerland ⋅ ⛅ 16 °C

Čtvrtek jsme si na našem pobytu ve Švýcarsku vyhradili na výlet kolem Ženevského jezera. Na vlakovém nádraží v Ženevě jsme si proto za 56 franků koupili zpáteční lístek do Montreux. Na české poměry je to velice drahá záležitost, ale nutno říct, že dobrou pověst, jakou švýcarské vlaky mají, v mých očích rozhodně potvrdili. Pohodlné, rychlé a na minutu přesné, ať jedete kamkoliv a čímkoliv.
    Naší první zastávkou bylo město Lausanne, kde jsme jakožto sportovní fandové chtěli navštívit Olympijské muzeum spravované Mezinárodním olympijským výborem, který zde sídlí. Z nádraží jsme sešli dolů k jezeru a podél něho kráčeli západním směrem, dokud jsme nenarazili na muzeum. Před vchodem do něj stála socha Emila Zátopka v jeho životní velikosti a symbolicky zde byl zapálen olympijský oheň. Lístek do muzea stál pro studenty 10 franků a byla v něm k vidění velká spousta sportovního vybavení, které dříve používali slavní olympionici, a jiné historické olympijské pamětihodnosti. Vzhledem k blížícím se Hrám v Pekingu zde byla i výstava věnovaná Číně.