Sideman

June 25, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 11 °C

Het was weer erg fijn om in Amed geweest te zijn. We hebben lekker rustig aan gedaan want we waren behoorlijk moe van onze trip in Flores. In de avonden hebben we gezellig samen gegeten met papa en mama. Overdag hebben gesport en geluierd.

Vanuit Amed ben ik samen met papa en mama naar Sideman vertrokken. Sideman is een klein plaatsje midden in de rijstvelden. Het is een nog niet echt ontdekt pareltje van Bali want er zijn weinig toeristen en de omgeving is prachtig. We verbleven op een bijzondere plek bij een familie die veel voor de gemeenschap doen in sideman. Het was een spirituele plek. Papa en mama waren hier al eerder geweest en mij verteld dat dit een spirituele plek was. Ik stond hier nog al nuchter in maar ik kwam er al gauw achter dat dit echt zo was. Er was een yoga leraar die chakras kon lezen en footreflexolgy massage gaf. Ik heb amper met hem gesproken maar hij kon mijn gedachten lezen en wist precies wat er in mij speelde. Erg indrukwekkend en confronterend. We hebben dit alle drie beide laten doen en samen verschillende yoga lessen gevolgd. Het was mooi om dit samen als gezin te kunnen doen.
    Deze familie heeft ook wen traditionele buitenschoolseopvang opgezet voor de kinderen uit Sideman. Iedere middag komen hier de kinderen samen en krijgen ze les in de traditionele Balinese dans, het bespelen van instrumenten, het maken van offers en yoga. Ik heb hier ook middag meegelopen en geleerd hoe ik een offer kan maken en dansles gehad van de kinderen.

Vanuit Sideman zijn we nog een nachtje in Ubud verbleven en daarna zijn we naar Canggu gegaan. In Canggu ben ik nog twee dagen met Bram geweest om afscheid te kunnen nemen. Ik ben een paar uur geleden aangekomen in Perth. Ik voel me nog verdrietig en moe. Het word even omschakelen maar hopelijk kan ik er leuke tijd van maken!