De laatste week

July 29, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Gelukkig was ik net op tijd vertrokken vanuit Nusa Penida. De dag nadat ik vertrokken was tot minimaal de 30ste vertrekken er geen speedboten meer. Er zijn namelijk onwijs hoge golven tussen Bali en lombok waardoor er niks kan vertrekken. Ik ben erg blij dat ik nu niet vast zit op nusa Penida.

In Canggu ben ik fanatiek bezig met verschillende yogalessen.. ongeveer 1,5/3 yoga per dag. Ik voel me hier erg prettig bij.

Na een paar maanden reizen had ik echt een knipbeurt nodig voor mijn haar. Online had ik een goede kapper gevonden en daar ben ik heen gegaan. Ik wou mijn haar iets lichter maar nu is mijn haar super blond geworden! Ik moet er nog steeds aan wennen als ik mijzelf in de spiegel zie :-).

Mijn vriendinnetje Merel is terug in Bali. Dit leidt mij af van de heimwee waar ik nu toch wel echt flink last van heb. Samen met merel en een paar Fransen mannen zijn we naar een festival in Seminyak geweest. De muziek was erg leuk maar ik heb wel echt mijn ogen uitgekeken hoe de Europeanen daar rondliepen. Sommige meiden liepen daar gewoon in hun string rond en gedaagde zich erg ordinair.

Afgelopen week ben ik samen met Merel een paar dagen naar Uluwatu geweest. Hier was ik al eerder geweest maar we hebben allemaal strandjes en cafeetjes bezocht waar ik nog niet was geweest. Zo voelde het toch weer als een nieuwe plek. We konden alleen niet zwemmen door de hoge golven.

Vanochtend werd ik mijn bed uit geschut door een aardbeving. Deze aardbeving was in Lombok maar in Bali hadden we een flinke na schok. Ik was wel erg bang toen het gebeurde. Ik was al wel wakker maar ik lag nog in mijn bed en ineens bewoog alles.

Dit zijn de laatste twee dagen van mijn trip. De tijd is voorbij gevlogen. Gelukkig heeft papa op het laatste moment vrij kunnen krijgen en kunnen papa en mama mij ophalen van Schiphol. Ik kijk er natuur om weer in vertrouwende omgeving te zijn.