Parksurf, OS-byn och nytt nattåg

June 21, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

Andra delen av min dag i Munchen var minst lika mysig den. Först besökte jag den engelska parken vid residenset. En sån där grön oas mitt i storstan, ni vet. Men den här var så himla rolig för man har låtit anlägga en flod med en sk artificiell våg där både folk kunde bada och surfare kunde surfa (trots stora skyltar om att bägge var förbjudna). Det var så varmt att jag var grymt sugen på att hoppa i jag också. Men jag fick behärska mig av rent praktiska skäl. Men sjukt cool grej det där. Som typ en fors på ett äventyrsbad, fast längre, utomhus och gratis 🤣

Därefter var det dags för biergarten nummer två och en vit en i flytande form. Lika god den som den förra.

Därefter en promenad i kvarteren där OS höll till 1972. Riktigt coolt område, rent arkitektoriskt. Som Sparta fast fint typ 🤣 Och så mycket upplevelser, både fina och tragiska, som det där området har fått uppleva.

Till sist tillbaka på Hauptbahnhof för att boarda ett nytt nattåg. Denna gången har jag provat sovvagn, alltså den lite finare varianten. Det var inte jättestor skillnad mot den lite billigare varianten, men något skönare säng och bara tre i kupéen. Under kvällen har jag också stiftat bekantskap med Toby och hans syster Lilly från USA som nu skall åka hem efter 1,5 månad i Europa. Vi tramsade och hade lite kul ihop under tiden som vi bäddade. Sen avkrävde jag dem på sina bästa tågluffartips och resmål. Det var hur trevligt som helst. Nu måste jag släcka och få några timmars sömn. Skall byta tåg i Padova kristligt tidigt imorgon. Nej, jag vet inte heller var det är någonstans. Men det får jag ju säkert reda på imorgon... Natti natti 🤣