Ho ho ho!

May 15, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Ja, het land van de extremen! Midden in het Cherokee- reservaat, omgeven door eeuwenoude natuur en cultuur, kun je midden in de zomer de Kerstman ontmoeten. In een
    Winterpark met “winterwonderland” en “Rudolph the rednose reindeer” uit de speakers en het personeel verkleed als elfjes. Dit terwijl wij in onze korte broek met het zweet op het
    voorhoofd langs de attracties lopen.
    Belachelijker kan niet.....en daarom is het ook wel weer lachen. Maar Robbie heeft mooi een
    certificaat (en een zuurstok) van de Kerstman gekregen als bewijs. En de belofte dat zij op
    “Christmas eve” iets cadeau krijgt met Dora er op.
    Ja, zo kan ik ook iets beloven. Maar Robbie heeft zich uitstekend vermaakt en wilde elke keer weer in “the Rudi Coaster”.

Tussen de middag hebben we een heerlijke “Pancake” gegeten in een authentiek
    Amerikaans restaurantje. Zo een met meubilair van 10-tallen jaren oud, schrootjes aan de muur, tegels met grappig bedoelde spreuken aan de wand (“burrie me in the Walmart, then my wife will visit me” = begraaf me in de V&D, dan komt me vrouw nog eens op bezoek), half vergane zout en peperstelletjes, serveerster met een iets te strakke taille-spijkerbroek, geplastificeerde menukaart annex placemat, de kok met een afgesleten spijkerbroek, baseball pet op en een vieze theedoek uit z’n kontzak, bestek in een servetje gewikkeld. Maar een heerlijke pancake gevuld met verschillende noten.

En....we hebben onze eerste wilde beer ontmoet. Niet in het Bos, maar aan het rand van de stad.

In de middag hebben we lekker gezwommen in het zwembadje van de camping.\

Morgen gaan we (ter compensatie voor het verschrikkelijke “Santa”-land) kamperen hoog in de Smokies. Op een camping zonder enige voorziening, ver weg in het bos, op de toppen van de bergen......wel zo sfeervol.