Goodbye Smokies!

May 17, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Wij zouden het hoogste punt van de Smokies wel eens even bestijgen. Aangekomen op de
    Clinfmans-dome bleek maar weer eens waarom de Smokies de Smokies heten. Op 2000 meter hoogte kon je werkelijk geen hand voor ogen meer zien. Een grote mistwolk hing om de Dome heen. Zo erg dat je elkaar bij het wandelen nog kwijt zou raken. Na 20 minuten gewacht te hebben of de mist zou optrekken, hebben we maar besloten de wandeling te laten voor wat het is en af te dalen naar het stadje Gatlinburg. Daar bleek weer eens waarom een SRV-wagen buiten de natuur een onding is. Geen enkele parkeerplaats wilde ons hebben (en ik heb mijn eerste paaltje geraakt). Uiteindelijk iets buiten de stad een plekje gevonden en het dorpje door gewandeld. Gatlinburg is op het eerste gezicht wel een aardig bergdorpje, maar eenmaal dichterbij blijkt het meer een soort Disneyland voor volwassenen. Veel flauwekulmusea van Ripley (Haunting house, earthquake, Hollywood cars) en veel keten-restaurants. Maar dankzij Erica’s geheugen wisten wij toch weer het enige fatsoenlijke visrestaurant van het dorp te vinden. Daar met een Chefs-Fish-platter geluncht en terug gereden de Smokies in om onze berg-camping op te zoeken. Daar hebben we vervolgens nog wel een leuke wandeling gemaakt, maar bij terugkomst kregen we een flinke bui regen op ons hoofd. En het bleef regen tot laat in de avond. Ach arme tenters om ons heen.....dan is een camper toch wel weer lekker.

Vandaag zijn we vroeg vertrokken richting Charlotte. Een mooie groen rit dwars door het Amerikaanse landschap. Veel wilde kalkoenen gezien in het bos, Buffalo’s in de weides en geluncht bij “the Waffle house”. Wel leuk want de plaatselijk clientele en de bediening was zeer verbaasd over toeristische interesse in hun dorp (wat slechts honger was) en vroeg honderd uit over: de prijs van de camper, waar we geweest waren, welke taal er in Nederland gesproken wordt, of het moeilijk is zo goed engels te leren, wat we nog meer gingen doen.....)

Robbie is wild van opwinding. We staan nu op een camping naast een groot pretpark. En in dat pretpark wonen Dora, Boots en Spongebob. We krijgen maar niet uitgelegd dat morgen niet vandaag is....en waarom het vandaag geen morgen is.

Dus morgen (of vandaag?)...kidsfun in Carowinds (zo heet het hier)